روایت حرکت هدایت بخش سیدالشهدا‌(ع) در کتاب «شهید کربلا»
۱۳۹۸-۰۶-۱۷
روایت حرکت هدایت بخش سیدالشهدا‌(ع) در کتاب «شهید کربلا»

به همت معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی؛

روایت حرکت هدایت بخش سیدالشهدا‌(ع) در کتاب «شهید کربلا»

 

حرکت هدایت بخش امام حسین‌(ع) و شهادت آن حضرت و یاران با وفایشان به همت معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در کتاب «شهید کربلا» روایت شد.

 

به گزارش آستان نیوز، «شهادت‌نامه» روایت مقطع پایانی حیات نورانی معصومان(ع) است و فرازهای هدایت‌گرایانه زندگی آنان را گزارش می‌کند. مقطعی که با مظلومیت و شهادت ایشان همراه است. کتاب «شهید کربلا» نیز دفتر خونین از این برگ پُر افتخار است که به روایتگری حرکت هدایت‌بخش امام حسین‌(ع) و شهادت آن حضرت و یاران باوفایشان می‌پردازد.

این اثر با قلم توانای محمد‌باقر پورامینی به رشته تحریر در آمده و اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی آن را تولید و منتشر شده است.

از مدینه به مکه، سفر به عراق، منزلگاه‌های مسیر، تا نینوا، در سرزمین حماسه‌ها، ورود ابن سعد، منع آب، عصر تاسوعا، شب شهادت، سخنی با یاران، توصیه به صبر، زمزمه‌ها و مناجات‌ها، روزی برای ابد، سپیده عاشورا، پرهیز از آغاز جنگ، نخستین سخن، خروشى در ظلمت، نقاب‌گشایى از کوفیان، هیهات منّا الذله، خروش یاران، پیوستن حرّ بن یزید و آغاز حمله از جمله عناوین فصل‌هایی است که در کتاب «شهید کربلا» بیان شده است.

همچنین بررسی موضوعات شهادت بریر، شهادت وهب، شهادت مسلم بن عوسجه، شهادت عمرو بن قرظه، شهادت جون، شهادت حنظله، واپسین نماز، حماسه خاندان، نخستین بنی هاشم، یادگار برادر، ماه بنی هاشم، گلوی شیرخواره، ثارالله، تنهاى تنها، آخرین وداع، مرگ با عزت، آزاده باشید، تیری بر قلب آفتاب، آغشته به خون، با فرزند برادر، تشنه لب، غم غروب، غارت خیمه‌ها، تاختن بر بدن امام، آخرین سخن، بیان فرازهای هدایت‌گرایانه زندگی ائمه اطهار(ع) دیگر فصل‌های این کتاب است.

یاد‌آوری می‌شود؛ در طول سال معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی محصولات فرهنگی تبلیغی متناسب با مناسبت‌های مختلف تولید و به زائران و مجاوران امام رضا(ع) ارائه می‌کند

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
https://news.razavi.ir/fa/168530/%D8%B1%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%AD%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D9%87%D8%AF%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%B3%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D9%84%D8%B4%D9%87%D8%AF%D8%A7%E2%80%8C%D8%B9-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%C2%AB%D
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید