کتاب «امام رضا(ع) وکرامت انسانی» توسط به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) منتشر شد.
۱۳۹۸-۰۶-۲۳
امام رضا و کرامت انسانی

کتاب «امام رضا(ع) و کرامت انسانی» منتشر شد.

 

کتاب «امام رضا(ع) وکرامت انسانی» توسط به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) منتشر شد.

 

به گزارش آستان ‌نیوز، در این اثر به کوشش محمد حکیمی، نمونه‌هایی از تعالیم اسلامی درباره کرامت انسانی که در گفتار و رفتار امام رضا(ع) عینیت یافته گردآوری شده است.

در این نوشته سعی شده آموزه‌های امام رضا(ع) که هر یک به نوعی کرامت انسان‌ها را آشکار ساخته و جایگاه و منزلت خدایی آن‌ها را گوشزد کرده است  بیان شود تا دوستداران امام در این راه گام بردارند و رضا‌ی خدا و خشنودی امام را به دست آورند.

کتاب «امام رضا(ع) و کرامت انسانی» در ۳۸ موضوع مانند حقوق برادری، امانت‌داری، کرامت ‌انسانی در داوری، کرامت انسانی و دیگر حقوق واجب و... سعی بر زنده‌ کردن روح و عقاید انسانی متأثر از جلوه‌های اخلاقی و کرامات امامان معصوم (ع) به ویژه امام رضا(ع) دارد.

در بخشی از مقدمه  این کتاب آمده است: شناخت کرامت انسانی گام نخست در دستیابی انسان به کرامت راستین و عینی و عملی است که در سراسر زندگی پیامبر و امامان معصوم(ع) بدون بها دادن به تمایزهای معمول چون رنگ، نژاد، جایگاه اجتماعی، موقعیت اقتصادی و ثروت مورد توجه قرار گرفته است‌. این دوران که توده‌های مردم در زندگی‌، با دشواری‌های کشنده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند و هر لحظه ارزش انسانی آنان پایمال می‌گردد؛ از کرامت انسانی سخن گفتن یک تکلیف است. به ‌ویژه که آموزه‌های خدایی امام رضا(ع) در این ‌باره گفته آید و منزلت انسانی از دیدگاه امام بزرگ ترسیم شود. بدین امیدکه امام‌دوستان برای رهایی انسان‌ها چاره‌هایی اصولی بیندیشند و خشنودی امام را موجب گردند.

این اثر در ۱۳۵ صفحه، قطع رقعی و شمارگان هزار نسخه منتشر شده و در فروشگاه‌های به‌نشر در مشهد و سراسر کشور با قیمت ۱۹۰ هزار ریال به علاقه‌مندان عرضه می‌شود.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
https://news.razavi.ir/fa/168437/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%C2%AB%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%B1%D8%B6%D8%A7%D8%B9-%D9%88-%DA%A9%D8%B1%D8%A7%D9%85%D8%AA-%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%A7%D9%86%DB%8C%C2%BB-%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1-%D8%B4%D8%AF
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید