تاملات قرآني در پرتو معارف اهل بيت عليهم‌السلام
۱۳۹۸-۰۸-۰۱

تاملات قرآني در پرتو معارف اهل بيت عليهم‌السلام

Image result for ‫تاملات قرآني در پرتو معارف اهل بيت عليهم‌السلام‬‎

پدید آورنده: سيدمحمدمهدي ميرباقري

مشخصات نشر: قم: تمدن نوين اسلامي، ۱۳۹۶. 

مشخصات ظاهری: ‎۲68 ص

شماره دیویی: ت 928 م 157 /297

معرفی کتاب :

     موحد کسی است که دائما درمقام اضطرار است یعنی درهمه آنات ، خودش را مضطر به خدای متعال و نبی اکرم (ص) و ائمه (ع) می بیند . به تعبیر روایات اگرکسی درهمه احوالش ، حال غریق داشت درمقام ((بسم الله )) است . غریق دروسط دریا ، وقتی کشتی ازکارمی افتد ، حال اضطرار و استغاثه پیدا می کند . البته غریق در دریا فقط زیر پایش سست شده ولی آدم مضطر ، بالای سروهمه جوانبش را اینچنین می بیند . (برداشت از پشت جلد کتاب)

     مجموعه حاضر که با عنوان «تاملات قرآنی» تقدیم علاقه مندان شده است، شامل سلسله مباحث تفسیر تربیتی استاد محمدمهدی میرباقری است که می تواند گامی رو به پیش در رویکردهای تفسیری مبتنی بر معارف اهل بیت علیهم السلام شمرده ­شود
     استاد ارجمند در گفتارهای تفسیری خود، بعد از تبیین چارچوب سوره ها مبتنی بر نگاه علامه طباطبایی (ره) و بزرگان دیگر، تلاش می کنند تا بر اساس معارف اهل بیت علیهم السلام و روایات تفسیری، طرح باطنی تر و کلان تری از پیوستار و سیر سوره و فرازهای آن ارائه کنند. در این رویکرد تلاش می شود تا سوره ها بر اساس مبانی توحید و ولایت معصومین (ع) معنا شود و اغراض فردی و اجتماعی سوره ها و معانی تاریخی آن تبیین گردد. (برداشت از مقدمه کتاب ص. 11)

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
برداشت نویسنده از مطالعه و بررسی کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید