بسته کتاب‌شناسی به‌نشر با موضوع زندگانی امام حسن عسکری(ع) معرفی شد
۱۳۹۸-۰۸-۱۸
بسته کتاب‌شناسی به‌نشر با موضوع زندگانی امام حسن عسکری(ع) معرفی شد

 

به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) هفته گذشته، هم‌زمان با ایام شهادت امام حسن عسکری(ع) بسته کتاب‌شناسی این امام همام را با موضوع سبک زندگی و سیره آنان در حوزه کودک و بزرگسال معرفی و پیشنهاد نموده است.

 

به گزارش آستان‌ نیوز، کتاب «باد یمانی» جدیدترین اثر به نشر با موضوع زندگانی امام حسن عسکری(ع) است که در این اثر مجموعه داستان‌های کوتاهی درباره زندگی و کرامات امام حسن عسکری(ع) توسط محمدرضا عابدی شاهرودی به رشته تحریر در آمده است.

 

 داستان‌های از زندگی امام حسن عسکری(ع) در کتاب «بادیمانی»

 این اثر 136 صفحه‌ای، در هشت سرفصل با عنوان های ماجرای «درختان سیب»، ماجرای «رگ زدن»، ماجرای «پارچه‌ها»، ماجرای «شتر»، ماجرای «ابریشم»، ماجرای «اسب»، ماجرای «سکه‌ها» و ماجرای «به دنیا آمدن» داستان‌هایی در ارتباط با زندگی و کرامات امام یازدهم (ع) را بیان می‌کند.

نویسنده این کتاب با رجوع به تاریخ زندگی امام حسن عسکری(ع) و منابع روایی و احادیث، از جمله کتاب‌های «ارشاد» شیخ مفید، «اصول کافی» شیخ کلینی، «‌بحار‌الانوار» علامه مجلسی، «مدینه‌المعاجز»، «الحجه»، «خلاصه‌الاخبار» و... حکایاتی از زندگی و کرامات و معجزات آن حضرت را برای مخاطب بزرگسال روایت می کند.

 «حکمت‌های عسکری» از دیگر کتاب‌های به‌نشر با موضوع زندگی امام یازدهم شیعیان است که در این اثر جواد محدثی به ترجمه و تفسیر چهل حدیث از امام حسن عسکری(ع)  پرداخته است.

جلد سیزدهم مجموعه چهارده اختر تابناک با عنوان «زندگانی امام حسن عسکری(ع)» به نویسندگی احمد احمدی بیرجندی نیز یکی از کتاب‌های دیگر انتشارات آستان قدس رضوی است که در آن زندگانی امام یازدهم به طور خلاصه و ساده و روان با گنجاندن مطالبی خواندنی از جمله صورت و سیرت امام(ع)، دوران امامت، شهادت، سخنان و ماجرای جانشینی بر حق ایشان بیان می‌شود.

کتاب «چهل حدیث از امام حسن عسکری(ع)، خورشید در حصار» عنوان کتاب دیگری از به‌نشر‌(انتشارات آستان قدس رضوی) به قلم هادی فردوسی است که در این اثر احادیث، منتخبی از حکمت‌ها و سخنان ارزشمند این امام بزرگوار بیان می‌شود.

روایت داستان‌هایی از زندگی امام حسن عسکری در «دوستی پنهان»

 در گنجینه ادبیات مذهبی به‌نشر نیز آثاری برای آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با سبک زندگی امام حسن عسکری(ع) در قالب «کتاب‌های پروانه» منتشر شده که جلد سیزدهم از مجموعه کتاب قصه‌های شیرین از زندگی معصومین(ع) با عنوان «دوستی پنهان» از جمله این آثار است‌. این اثر به قلم مسلم ناصری و تصویرگری محمد حسین صلواتیان، راوی قصه‌هایی از زندگی امام حسن عسکری(ع) ویژه کودکان است. این کتاب که به صورت مصور و در قالب داستان کودکان تهیه و تدوین شده ‌است به بیان داستان‌هایی از زندگی گهربار امام یازدهم می‌پردازد. دوستی پنهان، بازگشت شیرین، خوش رکاب و دزد سکه‌ها عناوین برخی از داستان‌های این کتاب است.

کتاب «با علی یا علی ـ امام حسن عسکری(ع)» از مجموعه‌ 14 جلدی کتاب‌های «با علی یا علی» یکی  دیگر از آثار  به‌نشر با موضوع زندگی امام یازدهم شیعیان است که به قلم فریبا کلهر به رشته تحریر در آمده است. این اثر داستان‌هایی از زندگی امام حسن عسکری(ع) از زبان افراد مختلف برای گروه سنی نوجوانان بازگو می‌کند.

 

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
https://news.razavi.ir/fa/173210/%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8%E2%80%8C%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%A8%D9%87%E2%80%8C%D9%86%D8%B4%D8%B1-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D9%88%D8%B6%D9%88%D8%B9-%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A7
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید