معرفی دو اثر درباره‌ حضرت معصومه (س) در گنجینه‌ی ادبیات بزرگسال و کودک و نوجوان به‌نشر
۱۳۹۸-۰۹-۱۸

آثار مرتبط با حضرت معصومه(س) در گنجینه آثار به‌نشر معرفی شد

دو اثر درباره‌ حضرت معصومه (س) در گنجینه‌ی ادبیات بزرگسال و کودک و نوجوان به‌نشر منتشر شده که به مناسبت سالروز رحلت حضرت فاطمه معصومه (س) به مخاطبان معرفی می‌شود.

دهم ماه ربیع‌الثانی سالروز رحلت حضرت فاطمه معصومه(س) است که با ورود ایشان به شهر قم، این خطه نیز جلوه دیگری به خود گرفت. به مناسبت وفات این بانوی بزرگوار به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) به معرفی دو اثر در حوزه بزرگسال و کودک و نوجوان می‌پردازد.

ایرانیان و حضرت معصومه (س)
کتاب «ایرانیان و حضرت معصومه(س)» به قلم  محمدحسین شمسایی به رشته تحریر در آمده است.  این کتاب آثار دو سویه ورود حضرت معصومه(س) به ایران و ساخته ‌شدن آستانه ایشان در شهر قم را بر فرهنگ عامه ایران و نیز رفتارها و آداب و آیینی بررسی کرده و به سوالاتی همچون چگونگی رفتار ایرانیان با آرامگاه و آستان حضرت معصومه(س)، نحوه تأثیرگذاری آن بر فرهنگ و خرده فرهنگ‌های ایرانی اسلامی، آداب و رسوم ایجاد شده به سبب وجود آستان حضرت معصومه(س) و... پاسخ می‌دهد.
این اثر در قالب هشت فصل به تبیین زندگی حضرت معصومه(س) و جایگاه دینی و شخصیت معنوی ایشان،‌ حضرت معصومه(س) و آیین‌های معنوی ایرانیان، حضرت معصومه(س) و آداب ایرانی،‌ ساختار حرم حضرت معصومه(س)، مکان‌ها و ساختمان‌های اداری، حضرت معصومه(س) در ادبیات فارسی و حرم حضرت معصومه(س) و گسترش شهر قم پرداخته است.
چاپ اول این اثر در سال ۱۳۹۷ در قطع رقعی کوتاه با شمارگان هزار نسخه روانه بازار کتاب شده است .

نگاهی به زندگانی حضرت فاطمه معصومه (س)
«نگاهی به زندگانی حضرت فاطمه معصومه (س) )»، برای گروه سنی کودک به قلم غلامرضا حیدری ابهری نوشته شده که مخاطبان با مطالعه این کتاب هر چه بیشتر با مقام ایشان آشنا شوند.
 این کتاب در داستانی مصور به بیان بخش‌هایی از زندگانی خواهر امام هشتم شیعیان، حضرت معصومه (س) برای کودکان و نوجوانان می‌پردازد و گزارشی داستان‏گونه از زندگانی کریمه‌ اهل بیت(ع) روایت می‌کند.
این کتاب که پیش از این به چندین زبان زنده دنیا نیز ترجمه شده و در اختیار دوستداران اهل بیت(ع) در اقصی‌نقاط جهان قرار گرفته است؛ با متنی روان و ساده زندگانی نورانی حضرت معصومه(س) را به تصویر کشیده است و در قالب هفت بخش به نام‌های «تولد و دوران کودکی»، «آغاز رنج‌ها و شهادت پدر»، «سفر برادر به مرو»، «هجرت حضرت معصومه(س) از مدینه» و... تا «مراسم خاکسپاری» زندگی ایشان را روایت می‌کند؛ همچنین دو بخش پایانی این کتاب نیز با عنوان «مزار شریف حضرت معصومه(س) از گذشته تا کنون» و «پاداش زیارت حضرت فاطمه معصومه(س)» اطلاعاتی را در اختیار کودکان قرار می‌دهد.
این اثر که با استقبال گسترده مخاطبان روبه‌رو شده است تاکنون در ده نوبت تجدید چاپ شده است .
علاقه‌مندان به آشنایی با سیره و سبک زندگی حضت معصومه(س) می‌توانند این آثار را از فروشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی به‌نشر(انتشارات استان قدس رضوی) در مشهد و سراسر کشور تهیه کنند.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
https://news.razavi.ir/fa/201013
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید