امنیت اخلاقی در قرآن و سیره پیامبر (ص) و معصومین(ع)
امنيت اخلاقي از منظر قرآن کريم، پيام اکرم صلي‌الله عليه و آله و سيره معصومين عليهم‌السلام
۱۳۹۸-۱۰-۳۰

 امنيت اخلاقي از منظر قرآن کريم، پيام اکرم صلي‌الله عليه و آله و سيره معصومين عليهم‌السلام/ تدوين عليرضا دشتبان.- استاد راهنما علي سجادي‌زاده.- سطح سوم (کارشناسي ارشد) (کميته ارزشيابي تحصيلات حوزوي خراسان) ؛ ۱۳۹۰.

 

توصیفگر:

1- امنیت اخلاقی

2- امنیت اخلاقی- قرآن

3- امنیت اخلاقی- سیره پیامبر(ص)

4- امنیت اخلاقی- سیره معصومین (ع)

شماره دیویی: الف571د159/ 297

چکیده :

     اهمیت موضوع « امنیت اخلاقی از منظر قرآن کریم، پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله و سیره معصومین علیه السلام از آنجاست که «امنیت اخلاقی» از مهم ترین مقوله های مورد نیاز مردم است.

اسلام به عنوان خاتم ادیان، آئبن چند وجهی بوده و همه نیازهای بشر را مورد عنایت قرار داده که یکی از وجوه آن، اخلاق است. اهتمام دین مبین اسلام به جنبه اخلاق ، حکایت از آن دارد که ضرورت های اخلاقی، لازمه حیات طبیعی، بالنده و رو به رشد برای انسان است. علاوه بر این، در جامعه اسلامی «امنیت اخلاقی» به عنوان یک ضرورت مورد توجه است به نحوی که هیچ شخصی، شرعا و قانونا مجاز به تضعیف و تهدید «امنیت اخلاقی» در حریم فرد و اجتماع نیست.

ایجاد «امنیت اخلاقی» از مهم ترین برنامه های دین اسلام بوده و پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله و ائمه معصومین علیه السلام در این زمینه، مجاهدت های فراوانی برای استقرار امنیت اخلاقی نموده اند. در مقابل این تلاش بزرگ، دشمنان اسلام در طول تاریخ به ویژه در عصر حاضر در صدد تخریب مبانی اخلاقی می باشند.

پژوهش حاضر دربردارنده یک مقدمه و سه فصل است:

     فصل اول: کلیات که در شش بخش به بررسی مقدمات موضوع پرداخته است.

     فصل دوم: جایگاه امنیت در اسلام که به بررسی ابعاد و عوامل ایجاد امنیت اشاره کرده است.

     فصل سوم: امنیت از دیدگاه قرآن و سیره معصومین 

مؤلف/نویسنده/عکاس:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید