جرایم جنسی از دیدگاه قرآن و سنت
انحراف جنسي و راههاي پيشگيري از نظر قرآن و سنت
۱۳۹۸-۱۱-۲۶
معرفی پایان نامه ها

انحراف جنسي و راههاي پيشگيري از نظر قرآن و سنت/ تدوين مهدي حسيني جهانگير.- به راهنمايي محمود مرويان حسيني.- سطح سوم (کارشناسي ارشد) (کميته ارزشيابي تحصيلات حوزوي ـ خراسان) ؛ ‎۱۳۸۷.
توصیفگر: اسلام و مسائل جنسی/ جرایم جنسی- جنبه های مذهبی- اسلام.     شماره راهنما: الف587ح 639/297
چکیده  
     در سده ی اخیر مشکلات زیادی دامنگیر جوامع مختلف شده است و روابط انسانی و اجتماعی را تهدید می کند. مقابله با این مسائل به خصوص در جوامع دینی و ملت هایی که حکومت الهی دارند، اهمیت بیشتری می یابد. دامنه ی این تهدیدها ومشکلات گاهی آن قدر وسیع می شود که پرداختن به تمام ابعاد آن بسی دشوار و طاقت فرساست و مقابله با آن تلاش مجدانه کل جامعه و مسئولین را می طلبد و حتی گاهی نمی توان آنها را ریشه کن کرد بلکه باید چاره ای برای پیشگیری و کنترل آنها اندیشید. یکی ازاین پدیده ها، مسئله ی انحرافات جنسی در جوامع مختلف به خصوص در جوامع اسلامی است. در این پژوهش بر آن شدیم که اهمیت مساله را از دیدگاه آیات و روایات و احادیث نبوی تبین نماییم و بر مبنای احکام وقوانین اسلامی راههای کنترل و پیشگیری آن را برای استفاده در این جوامع مطرح کنیم.
به همین جهت در این تحقیق بیش از پنجاه کتاب معتبر و قابل اعتماد مطالعه شد واز نظریات ارزشمند استاد راهنما فراوان استفاده گردید. کل مجموعه در چهار فصل و یک مقدمه و پیشینه تحقیق تدوین شد:
فصل اول انحرافات جنسی و ارتباط آن با غرایز جنسی در سه بخش بررسی شد و انواع اختلالات جنسی و ارتباط آن با غریزه های ذاتی بشری مطرح گردید.
فصل دوم در چهار بخش به پیامدهای این گنه انحرافات پرداخته شده و تاثیرات منفی روحی و روانی در فرد و اجتماع و ارتباط آن با جرائم و جنایات مختلف تبیین گردید.
فصل سوم در چهار بخش به زمینه ها و عوامل انحرافات جنسی و رابطه مستقیم آن با ضعف اعتقادات دینی مطرح گردیده است.
فصل چهارم در سه بخش راههای پیشگیری از انحرافات جنسی بر مبنای احکام اسلامی به همراه شیوه های مختلف علمی به صورت کاربردی تدوین شده و برای استناد بخشیدن به این موارد از آیات و احادیث و روایات متعدد بهره گرفته شده است.

 

مؤلف/نویسنده/عکاس:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید