دنیای شگفت‌انگیز فلسفه‏‫: شناخت فیلسوفان و ایده‌هایشان
۱۳۹۹-۰۳-۰۶

شناسنام دنیای شگفت‌انگیز فلسفه‏‫: شناخت فیلسوفان و ایده‌هایشان‬

 پديدآورنده: سارا تاملی, مارکوس ویکس

مترجم: پریسا صیادی

مشخصات نشر: تهران: آفرینگان، ۱۳۹۵

 

معرفی کتاب:

   کتاب «دنیای شگفت‌انگیز فلسفه‏: شناخت فیلسوفان و ایده‌هایشان» در واقع نوعی دائره‌المعارف فلسفی است که دارای فهرست، واژه‌نامه و نمایه است.

   در کتاب «دنیای شگفت‌انگیز فلسفه‏: شناخت فیلسوفان و ایده‌هایشان» سعی شده به مهم‌ترین پرسش‌های مطرح درباره جهان هستی، دیدگاه‌های فیلسوفان، پرسش‌های مهم اجتماعی و فلسفی مانند: آیا جهان واقعی است؟ جهان از چه ساخته شده است؟ من چه هستم؟ از کجا می‌فهمم که واقعی‌ام؟ تفکر و احساس: آیا می‌توانیم بدون زبان فکر کنیم؟ چگونه بفهمیم چه چیزی درست است؟ انتخاب‌های دشوار: آیا زن و مرد باید برابر باشند؟ چرا به قانون نیاز داریم؟ چه کسی قوانین را وضع می‌کند و ... فلسفه چیست؟

و به بسیاری موضوع‌های مهم دیگر پاسخ و آگاهی داده می‌شود.

   کتاب به طور روش‌مند و بدون سعی در القاء یک دیدگاه خاص ابتدا مطالب را بیان می‌کند، سپس با بیان فلسفی (کنجکاوی و پرسش‌گری) اطلاعات ارزش‌مندی به مخاطب می‌دهد. در یک بخش جداگانه از کتاب، با عنوان «درباره‌اش فکر کن» که مخاطب را درباره ابعاد گوناگون موضوع به فکر کردن وامی‌دارد.

   کتاب «دنیای شگفت‌انگیز فلسفه‏: شناخت فیلسوفان و ایده‌هایشان» در بیان نظرهای مختلف فلاسفه و اندیشه‌مندان دیگر از دوره پیش از یونان باستان تا امروز موفق است و اطلاعات ارزش‌مندی می دهد. شیوه ارائه کتاب به گونه‌ای است که می‌توان در فاصله‌های زمانی و در صورت نیاز به آن مراجعه کرد و به علاقه‌مندی و بدون احساس خستگی درباره موضوع‌های مهم زندگی و هستی اندیشید.

تهیه و تنظیم: کتابداران تالار نوجوانان دختر کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
برداشت نویسنده از مطالعه کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید