کتاب «شرح صلوات شعبانیه» برای دومین بار تجدید چاپ شد.
۱۳۹۹-۰۳-۰۷
بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضویکتاب «شرح صلوات شعبانیه» را برای دومین بار تجدید چاپ کرد.
کتاب «شرح صلوات شعبانیه» برای دومین بار تجدید چاپ شد.

 

بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با توجه به استقبال مخاطبان کتاب «شرح صلوات شعبانیه» را برای دومین بار تجدید چاپ کرد.
به گزارش آستان‌نیوز، دعا و نیایش به درگاه خداوند دانا و شنوا آن هم از زبان تربیت شدگان کلام خدا و رسول مطهرش(ص) زمینه تعالی روحی و اخلاقی در زیستن را برای هر انسان کمال خواه و خردمندی فراهم می‌‌آورد. صلوات شعبانیه که از زبان حضرت زین العابدین امام سجاد(ع) روایت شده، فرصتی است که پیروان قرآن و سنت بتوانند با آن رحمت و رضوان الهی را دریافت کنند و با توسل به نبی مکرم اسلام(ص) و هم‌نوایی با سیره مرضیه او در خور شفاعت آن حضرت قرار گیرند.
کتاب «شرح صلوات شعبانیه» به تشریح متن صلوات شعبانیه و ترجمه آن پرداخته است و از 11 فراز با عناوین، صلوات، آگاهی وحیانی، امان و اطمینان، پناه جویی و توسل، فریضه ولایت و اطاعت، آبادانی خراب آباد دل، همدردی و همکاری اجتماعی، اعمال شعبان، دستگیری و شفاعت تشکیل شده است.
در فراز نخست این اثر با عنوان صلوات، مباحثی همچون ثواب صلوات شعبانیه، صلوات در روایات، صلوات بر اهل بیت(ع)، آگاهی پیامبر(ص) از صلوات و مفهوم صلوات آمده است.
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم «در زندگی انسان راههایی که به هدف‌های صحیح می‌رسد محدود است ولی راه‌های بیراهه و انحرافی بسیار. شاید از این روست که کلمه نور در قرآن همیشه مفرد و کلمه ظلمت جمع ذکر شده است، صراط مستقیم یکی بیش نیست ولی راههای انحرافی راست و چپ بسیارند، نکته بسیار مهم برای سالک، انتخاب مسیر مطمئن است زیرا اگر مسیرغلط باشد هر چه تلاش انسان بیشتر شود از هدف دورتر می‌شود.
کتاب «شرح صلوات شعبانیه» به قلم توانای حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمود مدنی نگاشته شده و محسن رجبی قدسی کار ویرایش آن را بر عهده داشته است.
این اثر در شمارگان یک هزار نسخه و در قطع رقعی تهیه و تدوین شده و در اختیار علاقمندان به کتاب و کتاب‌خوانی قرار گرفته است.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید