رویکرد دانشگاه رضوی حرکت در مسیر تمدن نوین اسلامی است.
۱۳۹۹-۰۳-۰۹
رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: رویکرد فعالیت‌های علمی و پژوهشی این دانشگاه، حرکت در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی است.
رویکرد دانشگاه رضوی حرکت در مسیر تمدن نوین اسلامی است.

 

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن وحدتی شبیری امروز 7 خرداد ماه در دیدار رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی از دانشگاه علوم اسلامی رضوی، به تشریح مجموعه فعالیت‌ها و اقدامات این دانشگاه پرداخت.
رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در این دیدار که با حضور معاونان و اعضای هیئت علمی این دانشگاه برگزار شد با بیان اینکه در دو سال اخیر، در دانشگاه علوم اسلامی رضوی فعالیت‌ها و اقدامات متعددی صورت گرفته است که تحول در حوزه آموزش و پژوهش نخستین اقدام آن به شمار می‌رود، افزود: اولین حرکت در حوزه آموزشی، تأسیس واحد دانشگاه علوم اسلامی رضوی ویژه خواهران با ارائه سه رشته تحصیلی در مقطع دکتری بود که بنا بر توسعه ساختاری و مکانی این مجموعه داریم.
وی ادامه داد: سعی بر این داریم که پژوهش‌های دانشگاهی که تک نگاری است را مجددا آغاز کنیم و در زمینه علمی، پژوهش‌های دانشگاه را به سمت تمدن سازی نوین اسلامی هدایت کنیم.
وحدتی شبیری خاطرنشان کرد: تأسیس مرکز تخصصی مطالعات وقف، نذر و زیارت، تأسیس مرکز مطالعات جهان اسلام و تأسیس مرکز مطالعات راهبردی آینده پژوهشی از دیگر اقدامات پژوهشی دانشگاه علوم اسلامی رضوی به شمار می‌رود.
وی بر لزوم تأسیس مدرسه اجتهاد تاکیدکرد و افزود: این مدرسه با هدف شناسایی افراد توانمند برای رسیدن به مرحله اجتهاد در رشته‌های مختلف تأسیس خواهد شد که طرح مکتوب آن تهیه شده است.
رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی تربیت نیروی زبده برای حرم مطهر رضوی را یکی از تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد و گفت: تربیت مقدم بر تعلیم است لذا تربیت منبری و مُبلغ برای حرم مطهر رضوی توسط دانشگاه علوم اسلامی رضوی بسیار حائز اهمیت است که الحمدالله کارهای خوبی در این زمینه صورت گرفته است.
گفتنی است، تدوین طرح تحول دانشگاه علوم اسلامی رضوی طبق دغدغه‌های مقام معظم رهبری، اهتمام برای توسعه مراکز پژوهشی، تأسیس مرکز تبلیغ برای تربیت مبلغان سنتی و مدرن، راه‌اندازی دانشکده مجازی، جذب هیئت علمی مرتبط با هر رشته، ارتباط با حوزه علمیه جامعه المصطفی و ... از دیگر مباحثی بود که در این دیدار طرح و بررسی شد.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
سایت آستان نیوز
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید