سیره نظری و عملی امام رضا(ع) تجلی قرآن کریم است
۱۳۹۹-۰۳-۲۴
سخنران حرم مطهر رضوی گفت: سیره نظری و عملی امام رضا(ع)، تجلی قرآن کریم است.
سیره نظری و عملی امام رضا(ع) تجلی قرآن کریم است

 

سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه کثرت تلاوت قرآن توأم با تدبر در آیات آن یکی از دستورالعمل‌های عملی امام‌ هشتم (ع) است، گفت: سیره نظری و عملی امام رضا(ع) تجلی قرآن کریم است.

 

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل مقری ؛ کار شناس مذهبی ظهر 22 خرداد در برنامه سخنرانی حرم مطهر رضوی که به صورت تصویری برای زائران پخش شد، با بیان بخشی از سیره قرآنی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) ابراز کرد: رفتار امام رضا (ع) تفسیر عملی قرآن و گفتارشان تفسیر علمی قرآن کریم بود.

 

وی با بیان اینکه از دیدگاه امام مهربانی‌ها تلاوت قرآن یکی از عوامل برکت در زندگی است، افزود: از امام رضا(ع) روایت شده که پیامبر(ص) فرمود:«برای خانه‌های خود، سهمی از تلاوت قرآن قرار دهید،چون هر کس در خانه خود قرآن تلاوت کند، کارهای اهل آن خانه آسان گردد. و خیر و برکت در آن خانه زیاد شود، و هر خانه‏ای که در آن قرآن تلاوت نکنند، کارها بر اهل آن تنگ شود، و خیر و برکت و در آن خانه کم خواهد شد».

 

مقری با اشاره به اینکه تأسی از اولیای الهی سلامت مادی و معنوی را تضمین می‌کند، گفت: الگوهای متعددی به عنوان شاخص رفتارهای مطلوب اجتماعی در مکتب اسلام وجود دارند که سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) برترین الگوی انسان ساز است.

 

این کار شناس مذهبی با اشاره به اینکه رفتارهای قرآنی امام رضا(ع) سبب شده تا بسیاری از مسلمانان و حتی پیروان سایر ادیان جذب و شیفته ایشان شوند، تصریح کرد: امام هشتم(ع) سخنان و پاسخ‌های خودشان را بر مبنای آیات قرآن کریم بیان می‌فرمودند.

 

مقری با بیان روایتی از ابوذکوان در مورد اهتمام امام رضا(ع) به قرآن، افزود: حضرت هر سه روز یک بار قرآن را ختم می‌کرد و می‌فرمود: اگر می‌خواستم زودتر از سه روز آن را به پایان برسانم، می‌توانستم اما نخواستم چنین کنم زیرا در موقع تلاوت به هر آیه که می‌رسیدم در آن می‌اندیشیدم که درباره چه چیزی و در چه زمانی نازل شده است. بدین جهت هر سه روز یک بار قرآن را به پایان می‌رسانم

 

وی  بابیان اینکه بازخوانی سیره عملی امام رضا(ع) درباره اهمیت قرآن و اهتمام به آن می‌تواند راهگشای مشکلات زندگی باشد افزود: قرار دادن جایگاه ویژه برای ارتباط با کلام الهی در زندگی هر فرد مسلمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است اما متأسفانه امروز شاهد فاصله گرفتن مسلمانان از قرآن به‌ویژه در زندگی روزمره هستیم.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
آستان نیوز
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید