معرفی کتاب بیست سال امامت امام هشتم(ع) در سایت حرم رضوی.
۱۳۹۹-۰۴-۱۶
کتاب بیست سال امامت امام هشتم(ع)؛ نگاهی به دوران امامت امام رضا(ع) از مجموعه کتاب‌های هفت جلدی پرسمان رضوی در فضای مجازی بارگاه منور امام مهربانی ها معرفی شد.
معرفی کتاب بیست سال امامت امام هشتم(ع) در سایت حرم رضوی.

 

به همت اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی کتاب بیست سال امامت امام هشتم(ع)؛ نگاهی به دوران امامت امام رضا(ع) از مجموعه کتاب‌های هفت جلدی پرسمان رضوی در فضای مجازی بارگاه منور امام مهربانی ها معرفی شد.

 

به گزارش آستان نیوز، اداره تولیدات فرهنگی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی هرسال در طول دهه کرامت مجموعه‌ای از محصولات فرهنگی خود که با موضوع زندگانی امام رضا(ع) مرتبط بود را به صورت چاپی و در قالب کتاب در اختیار زائرین و مجاورین بارگاه قدسی این امام همام قرار می داد. اما امسال با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا بیشتر خدمات این اداره به‌صورت مجازی ارائه شد که معرفی و دانلود کتاب‌هایی با موضوع امام رضا(ع) یکی از اقدامات این مجموعه است.

مجموعه کتاب‌های پرسمان رضوی برای آشنایی زائران و مجاوران با زندگی و سیره حضرت رضا(ع) به کوشش محمدباقر پورامینی به نگارش درآمده و توسط معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تهیه و منتشر شده است.

جلد دوم کتاب «بیست سال امامت: نگاهی به دوران امامت امام رضا(ع)» به پرسش‌های ارادتمندان درباره دوران امامت ایشان پاسخ داده و به ‌اقتضای گزیده‌ نویسی، زمینه ‌های شکل ‌گیری و آغاز امامت تا تلاش ‌های امام برای امامت فردای امت را مطرح کرده است. همچنین از مقام و مکتب و سیرت امامت امام هشتم(ع) نکاتی ارائه کرده که بیان نقش امام‌ رضا(ع) در برابر خط انحراف، بخشی از این نوشتار است.

این کتاب دارای شش فصل با عناوین: آغاز امامت، مقام امامت، مکتب امامت، سیرت امامت، امامت و خط انحراف و امامت و فردای امت می باشد که به پرسش هایی از این دست پاسخ می دهد: آغاز امامت امام‌ رضا(ع) جایگاه تشیع و موقعیت چهره‌ های شیعی چگونه بود؟، امام رضا(ع) در چه سالی امامت را عهده‌ دار شدند؟ دوران امامت ایشان چند سال بود؟، واکنش ‌های عمومی شیعیان درباره امامت امام چگونه بود؟، آیا بیشترِ اصحاب امام ‌کاظم (ع) و یاران خاص ایشان جانشینیِ امام ‌رضا(ع) را پذیرفتند؟، علویان و خاندان امام ‌کاظم(ع) به ‌خصوص برادران امام ‌رضا(ع) در برابر امامت حضرت چه واکنشی نشان دادند؟، وظیفه مردم در قبال امام ‌رضا(ع) چیست؟ آیا رابطه با امام را باید صرفاً درحد راهنما تعریف کرد یا مانند اطاعت از پیامبر(ص) از امام هم باید پیروی کرد؟ و در نگاه امام‌ رضا(ع) محورهای کلی عقاید شیعه چیست؟

یادآوری می‌شود؛ تولید محصولات فرهنگی اعم از تولید و انتشار کتاب، لوح فشرده، انتشار پوستر و کارت ‌پستال از جمله فعالیت‌های فرهنگی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی است که در طول سال به زائران و مجاوران امام رضا(ع) ارائه می‌شود.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
سلیت ایکنا
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید