قرب الهی در کلام امام سجاد(ع)
۱۳۹۹-۰۴-۱۶

کتاب «قرب الهی در کلام امام سجاد(ع)» به قلم اعظم نصراصفهانی به زیور طبع آراسته شد.

کتاب «قرب الهی در کلام امام سجاد(ع)» تلاشی است که با استفاده از آیات و روایات در رابطه با موضوع، عوامل و موانع قرب الهی، زوایای مختلف كلام امام سجاد (ع) از متون دعاهای مأثور درخصوص راه‌های دستیابی به قرب، آثار قرب و آفات آن شرح داده شود. در این راستا از منابعی چون «صحیفه سجادیه»، «مناجات خمس عشر» و دعاهای «ابوحمزه ثمالی»، رساله «حقوق» و «خطبه امام سجاد(ع) در مسجد شام» استفاده شده است. 

در چکیده کتاب آمده است: «قرب الهی یکی از موضوعات مهم در حوزه آموزه‌های دینی است. همه عالم کائنات در حال حرکت تکوینی به سوی خداست، اما انسان که اشرف مخلوقات است، این توانایی را دارد که علاوه بر حرکت تکوینی، حرکتی ارزشمند با میل و اختیار خود به سوی خداوند داشته باشد. برای سالک عاشق همواره این دغدغه بوده که چه عواملی باعث سریع‌تر شدن این سیر می‌شود تا با انجام دادن آن‌ها پله‌پله به سوی دوست نزدیک شود و چه عواملی مانع سیرش می‌شود تا مبادا زمینه دوری و رنجش او فراهم گردد.

شناخت موضوع قرب از دیدگاه امام سجاد(ع) کمک می‌کند که این موضوع از کلیت خارج شده و فروع آن با تکیه بر کلام ایشان شناخته شود. امام سجاد(ع) به زبان دعا تمام نکات را در تعیین فرهنگ قرب، راه‌های رسیدن و دستیابی به قرب، آثار قرب و آفات و موانع قرب را به کرّات مورد توجه قرار داده‌اند. مباحث نظری این مجموعه شامل ۴ فصل است. در این کتاب از آثار گرانبهای حضرت که شامل صحیفه سجادیه، مناجات خمس عشر، دیگر دعاها مخصوصاً دعای ابوحمزه ثمالی، احادیث، رساله حقوق و خطبه ایشان در مسجد شام استفاده شده است.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان می‌توانند جهت تهیه کتاب با شماره ۰۲۱۸۸۵۳۱۶۹۰ یا آی‌دی تلگرامی makin۹۸@ تماس حاصل کنند.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
https://iqna.ir/fa/news/3908783
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید