کتاب «زیست نامه مادر امام رضا(ع)» منتشر شد.
۱۳۹۹-۰۴-۱۹
این کتاب مجموعه روایات و گزارش‌های منابع متقدم است.
کتاب «زیست نامه مادر امام رضا(ع)» منتشر شد.

 

کتاب «زیست نامه مادر امام رضا(ع)» از سوی به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) منتشر شد.

 

این کتاب مجموعه روایات و گزارش‌های منابع متقدم است و در چهار فصل به معرفی و بررسی زیست ‌نامه بانو «أروی» مادر امام رضا(ع) می‌ پردازد.

«زیست نامه مادر امام رضا(ع)» با استفاده از منابع اسلامی و غیر اسلامی تبیین شده و برای بیان هر مسئله ‌ای دیدگاه ‌های متعدد صاحبنظران ذکر شده و سپس مورد نقد و بررسی قرار گرفته و دیدگاه برگزیده و یا ابداعیِ نگارنده این اثر، با ذکر شواهد مطرح شده است.

این اثر به کوشش ناهید طیبی در فصل های بررســـی روایــات مربوط به مـــادر امام رضــا(ع)، بررسی هویت و شخصیت مـــادر امام رضــــا(ع)، ویژگــی هـای شخصیتی و اخــلاقی مــادر امام رضا(ع) و مـــــادر امام رضـا(ع) در خاندان امامت گردآوری شده است.

 نویسنده در این اثر سعی کرده بـه روش توصیفـی و تحلیلـی بـدون تأکید، تمرکـز و تعصـب بـر مشهورات و بـا اسـتفاده از منابـع متقدم و پس از ارزیابی های سندی و دلالی و در مواردی پس از حل تعارضات روایات و گزارش های تاریخی به حقیقت نزدیک شده و تصویری واقعی از شخصیت مادر امام رضا(ع) ارائه دهد.

ارزیابی بیرونی و درونی روایات مربوط به مادر امام رضا(ع) و تفاوت ها و تعارضات روایات و حل آن ها و تفاوت ها و تعارضات در اسامی مادر امام رضا(ع)، نام های مادر امام رضا(ع)، دلایل تعدد نام های کنیزان، مفهوم شناسی اسامی مادر امام رضا(ع)، کنیه و نسب و تبار مادر امام رضا(ع) مذهب و فرزندان بانو از مهم ترین موضوعاتی است که در فصل اول و دوم این اثر عنوان شده است.

 بیان صفات ظاهری بانو «أرو»، مادر امام رضا(ع)، صفات اخلاقی به عنوان عاقل ترین و متدین ترین بانوی زمان خود و رازدار بزرگ خاندان امامت، کیفیت ورود بانو به خانه امام موسی کاظم(ع)، نقش سیاسی اجتماعی وی، تاریخ رحلت و محل قبر بانو از دیگر مباحث فصول سوم و چهارم این کتاب است.

کتاب «زیست نامه مادر امام رضا(ع)» در 244 صفحه و قطع رقعی توسط به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) منتشر شده و در فروشگاه های کتاب به نشر در مشهد و سراسر کشور در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
سایت آستان نیوز
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید