کتاب«احادیث موضوعی بر اساس سالشمار قدس رضوی 1399» منتشر شد.
۱۳۹۹-۰۴-۲۱
«احادیث موضوعی بر اساس سالشمار قدس رضوی 1399» عنوان اثری است که به تازگی منتشر و روانه بازار نشر شده است.
کتاب«احادیث موضوعی بر اساس سالشمار قدس رضوی 1399» منتشر شد.

 

«احادیث موضوعی بر اساس سالشمار قدس رضوی 1399» عنوان اثری است که به تازگی از سوی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی منتشر و روانه بازار نشر شده است.

 

به گزارش آستان نیوز، بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی همه ساله اقدام به تهیه و توزیع تقویم قدس رضوی با ویژگی های منحصر به فرد کرده که همواره با استقبال عالمان، پژوهشگران و فرهیختگان روبه رو شده است.

اثر حاضر، مجموعه ای است نزدیک به 2 هزار آیه و روایت، برگرفته از تقویم قدس رضوی که با هدف استفادهٔ واعظان و سخنوران و همچنین علاقه مندان به آیات قرآن و احادیث اهل بیت عصمت و طهارت(ع) فراهم آمده است.

کتاب«احادیث موضوعی بر اساس سالشمار قدس رضوی 1399» دربردارنده آیات و روایات مندرج در تقویم قدس رضوی است که به شکل موضوعی و بر اساس مناسبت های شمسی و قمری در هر روز گردآوری شده است.

نوروز، حضرت ابوطالب(ع)، سخنان امام حسین(ع)، فضیلت علم، پرهیز از دوستی با کفار و گناهکاران، جهاد در راه خدا، فضیلت ماه شعبان، فقیهان و عالمان، فضایل و سخنان امام حسین(ع)، دین اسلام، طبیعت، کمک به برادران دینی، اهمیت مسواک زدن، ارتش و جهاد، عبرت از دنیا، جهاد و امر به معروف و نهی از منکر و...از جمله موضوعات احادیثی است که در مناسبت های مختلف تاریخی و انقلابی سال دراین اثر گردآوری شده است.

در روزهای بدون مناسبت یا روزهایی که مناسبت مهمی در آن نبوده از روایات اخلاقی و نیز روایات امام رضا(ع)، استفاده شده است و نیز در معدود روزهای بدون مناسبت، روایات گزینش شده برمبنای مناسبت مهم روز قبل یا روز بعد درج شده است.

این اثر به همت مسعود ضیائی تالیف شده و کار ویرایش آن را مهدی انواری نسب بر عهده داشته است.

گفتنی است: این کتاب در شمارگان یک هزار نسخه، در قطع وزیری به چاپ رسیده و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
آستان نیوز
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید