كنفرانس ملي «معارف امام رضا(ع) و علوم روز»
۱۳۹۹-۰۵-۲۷
به همت دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) برگزار خواهد شد؛
كنفرانس ملي «معارف امام رضا(ع) و علوم روز»

 

معاون پژوهش و فناوري دانشگاه بين المللي امام رضا(ع) از برگزاري كنفرانس ملي «معارف امام رضا(ع) و علوم روز» به ميزباني اين دانشگاه در سال جاري خبر داد.

به گزارش آستان نیوز، ابراهيم دانشي فر با اعلام اين خبر گفت: دانشگاه بين المللي امام رضا(ع) مطابق با رسالت ها و رويكردهاي علمي خود مبتني بر اولويت گذاري نسبت به موضوعات مرتبط با ترويج و تبيين معارف اهل بيت(ع) به ويژه اشاعه معارف عالم آل محمد(ص) و تبيين ارتباط مسائل علمي و اجرايي جامعه با معارف ايشان و ارائه راهبردهاي علمي-ديني به آن، اقدام به طراحي كنفرانس ملي«معارف امام رضا(ع) و علوم روز» و پيش نشست هاي تخصصي آن در سال جاري با مشاركت و حضور نخبگان و پژوهشگران حوزوي- دانشگاهي و مديران و متوليان اجرايي كرده است.

وي با بيان اينكه عناوين پيش نشست هاي برنامه ريزي شده براي اين كنفرانس ناظر به مسائل و چالش هاي مهم نهادهاي علمي، فرهنگي و اقتصادي است، خاطرنشان كرد: اين پيش نشست ها و كنفرانس ملي به نحوي طراحي شده است كه بسياري از پژوهشگران و علاقه مندان علمي از جمله در حوزه هاي مديريت، علوم تربيتي و روانشناسي، علوم پزشكي و سلامت، علوم سياسي، ارتباطات، علوم اقتصادي و...مي توانند در آن نقش آفريني و يا حضور داشته باشند.

وي«اصول بنيادين تبليغ دين مبتني بر سيره عملي امام رضا (ع)»، «مؤلفه هاي تمدن سازي در مكتب سياسي امام رضا(ع)»، «بنيادهاي سلامت و بهداشت در تعاليم امام رضا(ع)» و «راهبردهاي قانوني- حقوقي در بهره‌برداري منابع و بهره وري سرمايه هاي مادي و معنوي مبتني بر تعاليم امام رضا(ع)» را عناوين چهار پيش نشست اول اين كنفرانس معرفي كرد.

دانشي فر افزود: پيش نشست هاي پنجم، ششم و هفتم كنفرانس نيز با عنوان «بنيادهاي اقتصاد و اشتغال در تعاليم امام رضا(ع)»، «راهبردهاي تقويت و تعالي نهاد خانواده و نظام تربيت ديني در سيره امام رضا(ع)» و «راهبردهاي مديريت فردي و اجتماعي در تعاليم امام رضا(ع)» تا پايان سال جاري برگزار مي شود.

معاون پژوهش و فناوري دانشگاه بين المللي امام رضا(ع) گفت: در جهت فرهنگ سازي علمي مرتبط با پويش «روز جهاني امام رضا(ع)»، اين نشست ها روزهاي چهارشنبه، مقارن با روز زيارتي امام رضا(ع) برگزار خواهد شد.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
سایت آستان نیوز
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید