آیین صلات با اعلام ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) در حرم رضوی اجرا شد.
۱۳۹۹-۰۶-۰۱
در نخستین روز از ماه محرم الحرام خادمان بارگاه رضوی، آغاز عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را اعلام کردند.
آیین صلات با اعلام ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) در حرم رضوی اجرا شد.

 

در نخستین روز از ماه محرم الحرام خادمان بارگاه منور رضوی در آیین سنتی صلات، آغاز عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را اعلام کردند.

به گزارش آستان نیوز، همه ساله در نخستین روز از ماه محرم و هم زمان با فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مراسم صلات با حضور خدام بارگاه منور رضوی اجرا می‌شود.

صلات که یکی از مراسم‌های آئینی حرم مطهر رضوی است و قدمتی 300 ساله دارد، در نخستین روز از ماه محرم و یک ساعت پس از طلوع آفتاب اجرا می شود و خادمان بارگاه منور رضوی ابتدا مقابل پنجره فولاد صحن انقلاب اسلامی گردهم می آیند و با قرائت نوحه و مدیحه اشعاری را در وصف حضرت سید الشهدا(ع) قرائت می کنند.

خدام رضوی سپس به سمت 8 گلدسته‌ واقع در صحن‌های انقلاب اسلامی، گوهرشاد، جمهوری و ایوان ولیعصر صحن جامع رضوی رفته و متن صلات را قرائت کردند.

این مراسم صبح جمعه از ساعت 7 صبح در صحن انقلاب اسلامی آغاز شد و جمعی از خادمان و مداحان اهل بیت(ع) با نوحه سرایی و مدیحه سرایی ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان را اعلام کردند.

در این آیین همچنین تعدادی از خدام با حضور در ماذنه گلدسته‌ها بخش‌هایی از شعر محتشم کاشانی معروف به «باز این چه شورش است که در خلق عالم است» را هم خوانی کردند و سپس جمعی از ذاکران و مداحان اهل بیت(ع) در مصیبت امام حسین (ع) مرثیه سرایی کرده و فرا رسیدن این ایام را به پیشگاه ولی عصر(عج) و حضرت رضا(ع) تسلیت عرض نمودند.

 

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
سایت آستان نیوز
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید