معرفی کتاب «ماه دلدادگی» در فضای مجازی حرم رضوی.
۱۳۹۹-۰۶-۱۰
توسط اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی صورت گرفت
معرفی کتاب «ماه دلدادگی» در فضای مجازی حرم رضوی.

 

کتاب «ماه دلدادگی» از مجموعه محصولات مکتوب معاونت تبلیغات اسلامی است که از سوی اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی همزمان با دهه اول ماه محرم الحرام به دوستداران مکتب حسینی معرفی و پیشنهاد می شود.

به گزارش آستان نیوز، «ماه دلدادگی» عنوان کتابی است که به بررسی مختصری از واقعه عاشورا و شخصیت های تاثیرگذار این حماسه بزرگ پرداخته است. این اثر ارزشمند توسط «فاطمه شیردل» به نگارش در آمده، و در شمارگان 20 هزار جلد توسط اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی به چاپ رسیده است.

محرم؛ خوان معرفت، دو الگوی معرفت، زینب(س) عارف به حق امام، عباس نمونه اطاعت و وفا، ادب عباس،کربلا؛ کانون ادب، حقیقت كربلا، من حسینم، صراط؛ حركت در مسیر امامت، محرم؛ فرصت حرکت بر اساس الگو، محرم؛ فرصت بصیرت افزایی، امام حسین علیه السلام و مهدی موعود، عاشورا در نگاه بزرگان و... از جمله عناوین بیان شده در کتاب «ماه دلدادگی» است.

زینب(س) الگوی زنان مسلمان، عباس بالاخره به آب رسید اما آب را شرمنده کرد، عباس(ع)، مرید مرادش حسین(ع) است، حر نماد انسانی است که در آستانه جهنم قرار می گیرد، اما بهشت را برمی گزیند، در مقابل حکومتِ ستم خم نشوید و نشکنید! بمیرید؛ اما خفت بیعت با ستمگران را نپذیرید، شیعه راه تاریخی خود را با اعتقادی که به امامت گره خورده، آغاز کرده است، امام حسین(ع) الگوی کامل خداباوری و تکلیف محوری و غیرت دینی است از دیگر سرفصل های بیان شده در این اثر است. در بخشی از کتاب می خوانیم: "محرم آمد؛ با همه حزنش، با همان غوغای پر از ماتمش. دوباره خوان اشک و نوحه و غم گسترده شده است و من آمده ام تا کنار این سفره با اشک دیده، دلم را صفا دهم و به پاس این توفیق، چشم دل را شست و شو داده و ذهنم را به سمت حقیقت بکشانم؛ شاید بتوانم به معرفت اندکی دست یابم."

محرم، ماه نهضت بزرگ سید شهیدان و سرور اولیای خداست که با قیام خود در مقابل طاغوت، تعلیم سازندگی و کوبندگی به بشر داد و راه فنای ظالم و شکستن ستمکار را در فدایی دادن و فدایی شدن دانست. این محرم را زنده نگه دارید! ما هر چه داریم، از این محرم است و از این مجالس. مجالس تبلیغ ما هم از محرم است، از این قتل سیدالشهدا و شهادت اوست. اگر این مجالس وعظ و خطابه و عزاداری و اجتماعات سوگواری نبود، کشور ما پیروز نمی شد. هزار و چهارصد سال است که با این منبرها، با این روضه ها و با این مصیبت ها و با این سینه زنی ها اسلام را حفظ کرده اند» بخشی از بیانات حضرت امام خمینی(ره) پیرامون ماه محرم است که در کتاب ماه دلدادگی بیان شده است.

همچنین در قسمتی از این اثر، بخشی از سخنان گهربار مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) درباره کربلا بیان شده است که فرموده اند: "امام حسین(ع) از لحاظ عملی، درس بزرگی به همه تاریخ اسلام داد و درحقیقت، اسلام را، هم در زمان خودش و هم در هر زمان دیگری بیمه کرد. هر جا فسادی از آن قبیل باشد، امام حسین(ع) در آنجا زنده است: با شیوه و عمل خود دارد می گوید که شما باید چه کار کنید، تکلیف این است؛ لذا باید یاد امام حسین(ع) و یاد کربلا زنده باشد، چون یاد کربلا این درس عملی را جلوی چشم می گذارد."

دلباختگان مکتب حسینی می توانند با مراجعه به سایت بارگاه منور این امام رضا(ع) به آدرس haram.razavi.ir و دانلود رایگان کتاب مذکور از مطالب ارائه شده بهره ببرند.

یادآوری می‌شود؛ تولیدات فرهنگی اعم از تولید و انتشار کتاب، لوح فشرده، انتشار پوستر و کارت‌پستال از جمله فعالیت‌های فرهنگی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی است که در طول سال انجام می‌شود.

 

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
سایت آستان نیوز
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید