کتاب صوتی «شهید کربلا» تولید شد
۱۳۹۹-۰۶-۲۳
به همت معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی
کتاب صوتی «شهید کربلا» تولید شد

 

اداره تولیدات فرهنگی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در قالب کتاب صوتی «شهید کربلا» گزارشی از لحظه ها و رشادت های عاشورایی را در اختیار دلدادگان مکتب حسینی قرار داده است.

سرپرست اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با آستان نیوز گفت: این مجموعه طبق روال سال های گذشته امسال نیز اقدام به تولید محصولاتی در جهت ترویج فرهنگ عاشورا و آگاهی بخشیدن به مخاطبین با موضوع قیام کربلا کرده است اما با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا بخش زیادی از محصولات در بستر فضای مجازی در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

احسان یوسف پور با اشاره به اینکه  اداره تولیدات فرهنگی تلاش دارد با بهره ‌گیری از نشر و تولید کتاب‌ های صوتی و ارائه خدمات در فضای مجازی و زمینه ترویج فرهنگ کتاب ‌خوانی را فراهم سازد، افزود: کتاب صوتی «شهید کربلا» یکی از اقدامات این اداره است که در  ماه محرم الحرام و ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) و یاران با وفایشان تولید و منتشر شد.

وی با اشاره به اینکه کتاب مکتوب شهید کربلا با قلم توانای محمد باقر پورامینی و با ارزیابی علمی حجج الاسلام والمسلمین سید محمود مرویان حسینی و جواد محدثی سه نوبت چاپ شده است، افزود: حرکت هدایت بخش امام حسین(ع) و شهادت آن حضرت و یاران با وفایشان در کتاب صوتی «شهید کربلا» روایت شده است.

یوسف پور با بیان اینکه «شهادتنامه» روایت مقطع پایانی حیات نورانی ائمه اطهار(ع) است و فرازهای هدایت گرایانه زندگی آنان را به تصویر می کشاند، گفت: کتاب «شهید کربلا» نیز دفتر خونینی از این برگ پُر افتخار است که به روایتگری حرکت هدایت بخش امام حسین (ع) و شهادت آن حضرت و یاران باوفایشان پرداخته است.

وی افزود: این اثر متشکل از هفت فصل با عناوین «تا نینوا»، «شب شهادت»، «روزی برای ابد»، «خروش یاران»، «حماسه خاندان»، «ثارالله» و «غروب غم» می باشد که در ذیل این فصل ها مطالبی با موضوعات «از مدینه به مکه»، «سفر به عراق»، «منزلگاه های مسیر»، «در سرزمین حماسه‌ها»، «ورود ابن سعد»، «منع آب»، «عصر تاسوعا، «سخنی با یاران»، «توصیه به صبر»، «زمزمه‌ها و مناجات‌ ها»، «سپیده عاشورا»، «پرهیز از آغاز جنگ»، «نخستین سخن»، «خروشى در ظلمت»، «نقاب گشایى از کوفیان»، «هیهات منّا الذله»، «پیوستن حرّ بن یزید» و «آغاز حمله» بیان شده است.

یوسف پور گفت: بررسی مباحثی همچون «شهادت بریر»، «شهادت وهب»، «شهادت مسلم بن عوسجه»، «شهادت عمرو بن قرظه»، «شهادت جَون»، «شهادت حنظله»، «واپسین نماز»، «نخستین بنی هاشم»، «یادگار برادر»، «ماه بنی هاشم»،  «گلوی شیرخواره»، «تنهاى تنها»، «آخرین وداع»، «مرگ با عزت»، «آزاده باشید»، «تیری بر قلب آفتاب»، «آغشته به خون»، «با فرزند برادر»، «تشنه لب»، «غارت خیمه‌ ها»، «تاختن بر بدن امام»، «آخرین سخن»، «بیان فرازهای هدایت گرایانه زندگی ائمه اطهار(ع)» و... از دیگر بخش‌ هایی است که در قالب این اثر و به صورت صوتی در اختیار مخاطبین گذاشته شده است.

یوسف پور تصریح کرد: تولید محصولات فرهنگی با رویکرد نشر و اعتلای فرهنگ اهل بیت(ع) و انتقال ارزش های دینی  و انقلابی در بین زائرین از طریق تأمین، تولید و توزیع آثار برای سنین مختلف در قالب‌های متنوع از مهمترین اهداف و ماموریت ‌های اداره تولیدات فرهنگی است.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
سایت آستان نیوز
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید