امام حسین(ع) بزرگ‌ترین الگوی ظلم‌ستیزی در جهان
۱۳۹۹-۰۶-۲۹
مؤسس مرکز امام مهدی(عج) استرالیا، امام حسین(ع) را بزرگ‌ترین الگوی ظلم‌ستیزی در جهان برشمرد و گفت: این امام بزرگوار جان خود و خانواده و اهل‌بیتش را در راه اسلام فدا کرد.
امام حسین(ع) بزرگ‌ترین الگوی ظلم‌ستیزی در جهان

زینب تیلور ثانی از استرالیا، مؤسس مرکز امام مهدی(عج) در نشست «راهکارهای تجلی فرهنگ حسينی در مسير باورهای آخرالزمان در دین و ملل» که به همت دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) در قالب وبینار برگزار شد، عنوان کرد: ما باید تلاش کنیم تا فرهنگ حسینی در تمام جوامع تجلی یابد.
وی با بیان اینکه تحقق فرهنگ حسینی با مضمون اصلی پیروی از اصول امام حسین(ع) در جوامع، نیازمند چند اصل است، گفت: تعریف عزای امام حسین(ع) در سطوح مختلف، نقش باورهای انقلابی و تعریف آن، امربه‌معروف و نهی از منکر و اهمیت ولایت اجتماعی ازجمله نکات قابل‌توجه در تحقق فرهنگ حسینی در جوامع است.
این مدرس و سخنران مجالس اهل‌بیت(ع) در ادامه به تعریف عزای امام حسین(ع) در سطوح مختلف پرداخت و گفت: واژه‌های عزاداری و مجالس عزا منحصراً در ارتباط با مراسم یادبود شهادت امام حسین(ع) به کار گرفته‌شده است. مجالس عزا که بانام «عزا الحسین» نیز شناخته می‌شود شامل جماعت‌های عزاداری، سوگواری‌ها، ماتم‌ها و تمام اقداماتی ازاین‌دست است که احساسات غم و اندوه و از همه مهم تر و بالاتر، عدم پذیرش و تسلیم شدن را در مقابل آنچه که یزید تحمیل کرد و امام را به آن واداشت، بیان می کند.
وی تصریح کرد: عزا الحسین نیز به راه اصلی انتشار پیام و درس از کربلا و برانگیختن احساسات مردم تبدیل شده است تا از این درس ها هديه بگیرند و تغییراتی در زندگی خود ایجاد کنند تا به مسیر اهل بيت(ع) نزديک تر شده و در این راه باقی بمانند.
تیلور افزود: در روز عاشورا وقتی که امام فریاد زد، آیا کسی هست که ما را یاری کند؟ در واقع فراخوانی برای همه بشریت و نه تنها برای روز عاشورا بلکه برای تمام اعصار بود تا از ایشان پیروی کنیم. این فریاد الهام بخش ترین جمله برای دعوت ما به عزای امام حسین(ع) و اهمیت روز عاشورا است.
وی ادامه داد: گزارشات رسانه های کنونی از پاکستان حاکی از آن است که در هفته های اخیر به دلیل خواندن زیارت عاشورا، قرائت کنندگان و حتی یک کودک سه ساله به جرم برگزاری مجالس دستگیر شده اند و می بینیم که یزیدی های زمان ما چگونه مشکلاتی برای شیعیان ایجاد می کنند.
تیلور افزود: اما در شبکه های اجتماعی می بینیم که پیام کربلا درحال رسیدن به میلیونها نفر است و امام حسین(ع) به نمادی از انقلاب و قیام تبدیل شده است؛ تاکنون میلیاردها نفر از مردم در سراسر جهان فریاد «لبیک یا حسین» سر می دهند. این ندای نمادین همبستگی با حسین، ارزش های او و ماموریت تاریخی اوست. امروزه این امر به سرودی برای مبارزه ابدی علیه ظالمان جهان تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه «انقلاب امام حسین(ع)» بازگشت به اسلام ناب محمدی بود، گفت: عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) می تواند به عنوان نوعی انقلاب خاموش برای جوانان تعبیرشود تا مظهر فرهنگ حسینی را تا آخر زمان زنده نگه دارند.
وی با اشاره به این نکته که موکب ها انسانیت، وحدت و نجابت را در جوامع ما به تصویر می کشند، ادامه داد: موکب ها انسانیت و فرهنگ ناب محمدی را به نمایش می گذارند و عزاداری در این شکل به ما می آموزد که از سخاوت و روح بخشش آن حضرت تقلید کنیم.

 

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
https://news.razavi.ir/fa/226209
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید