عيار شبهه‌ورزي در سنجه حقيقت
۱۳۹۹-۰۷-۲۹

 

پدید آورنده: عبدالصبور مرزوق، عبدالعظيم مطعني، محمد عماره؛ ترجمه و تحقيق از فائزه ديني

مشخصات نشر: تهران: روزنه، ۱۳۹۸. 

مشخصات ظاهری: 281ص

شماره دیویی: ع459م297/479

معرفی کتاب:

     در دهه اخیر، به ویژه درسایه نظم نوین جهانی یا فرآیند جهانی شدن، یورش بر اسلام بالا گرفته است، ورسانه های نشر و تبلیغات نوین در عصر طوفان اطلاعات و فتح آسمان ها به کمک ماهواره ها بر شدت این یورش ها افزوده اند. اسلام ستیزان نیز از این امکانات جدید بهره برده اند و به واسطه آن ها رخنه گاه هایی جسته اند تا از خلال آن ها، به نیت واژگونه نمایی حقایق اسلام یا نابودی آن، اگر ممکن باشد، بر ارزش ها و اصول دین بتازند، زیرا پس از فروپاشی نظام اتحاد جماهیر شوروی، اسلام یگانه رقیب تمدن غربی گشته است.

     بدین سان، پیوسته شبهه هایی برضد اسلام، خواه در شبکه های اینترنتی و خواه در نشریه هایی با خاستگاه نامعلوم، برانگیخته اند. و اینک ما برآنیم تا درراستای کوشش های «مجلس عالی امور اسلامی» به ریاست استاد دکتر محمود حمدی زقزوق، وزیر اوقاف و رئیس مجلس دفاع از ارزش های اسلامی، به رویارویی با این جریان برخیزیم و دربرابر کسانی که با این شبهه های نوخواسته بر ضد اسلام، ارزش ها و تمدن اسلامی، و قرآن می کوشند تا درباره راستی و وحیانی بودن قرآن کریم شک در دل ها بیفکنند، بایستیم.

     کتابی که امروز به خواننده گرامی پیشکش میکنیم شامل پاسخ گویی به شبه های گوناگونی درباره قرآن و اسلام است. در این اثر علمی سترگ، شماری ازدانشمندان بلندآوازه ای که ید طولانی درزمینه مطالعات اسلامی دارند همکاری داشته اند. مجلس عالی امور اسلامی این طرح را نیز در دستور کار خود دارد که این کتاب را به برخی از زبان های خارجی ترجمه کند تا سودمندی آن فراگیر شود و مسلمانان و غیرمسلمانان ازاین شبه ها و پاسخ های آن ها آگاه گردند.

     امیدواریم که این کتاب در روشن ساختن سیمای راستین اسلام و زدودن سوء فهم هایی که درباره آموزه ها و باورهای اسلامی در اذهان وجود دارد سهمی داشته باشد.(برگرفته ازصفحات 10 و11 کتاب)   

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
برداشت نویسنده از مطالعه کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید