ترجمه و شرح سفارش های پیامبر به ابوذر غفاری در کتاب "عین الحیات".
۱۳۹۹-۰۸-۲۱
کتاب «عین الحیات» شرح حدیث وصایا و مواعظ پیامبر(ص) به ابوذر غفاری است ...
ترجمه و شرح سفارش های پیامبر به ابوذر غفاری در کتاب "عین الحیات".

 

 

کتاب «عین الحیات» شرح حدیث وصایا و مواعظ پیامبر(ص) به ابوذر غفاری است که توسط به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) منتشر شده است.

به گزارش آستان نیوز، این اثر، توضیح و شرح وصیت و اندرزی است که پیامبر اکرم(ص) به «ابوذر غفاری» فرموده ‌اند. این کتاب به قلم «علامه محمدباقر مجلسی» و در زمان حاکمان صفوی نگاشته شده و اثر ارزشمندی برای ترویج فرهنگ تشیع قلمداد می شود. سبک نگارش اثر، ساده، روان و دور از پیچیدگی لفظی و معنایی است.

نویسنده که از عالمان بزرگ شیعی در سده دهم و یازدهم هجری است، در این کتاب موضوعات «اخلاقی» و «اعتقادی» این حدیث را تبیین کرده است. وی نخست به شرح زندگی و شخصیت ابوذر پرداخته و سپس با ذکر این نکته که حدیث مذکور را از کتاب مکارم الاخلاق طبرسی نقل می کند تاکید دارد برای هر یک از مضامین آن، احادیث و اخبار فراوانی موجود است.

برخی از مضامین این حدیث رویت، شرایط اعمال، حضور قلب، حدوث عالم، معجزه، شرایط توبه، شکر نعمت، اصناف علم، فضیلت خوف و رجا، مذمت حُب دنیا، حیا، مذمت ریا، غیبت، آداب خواندن قرآن، فضیلت دعا، تعقیب نماز، آداب معاشرت و فضیلت استغفار هستند.

نگارنده در ضمن مطالب اصلی، روایاتی از ائمه معصومین(ع) و داستان‌ های تاریخی مرتبط با موضوع و توضیحات تفسیری مفیدی را نیز بیان کرده است.

چاپ نخست کتاب «عین الحیات» در سال 1391 در قطع وزیری و شمارگان 2 هزار نسخه توسط به نشر منتشر شد. این اثر بنا به استقبال مخاطبان در سه نوبت دیگر نیز تجدید چاپ شده است.

 

 

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
آستان نیوز
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید