آشنایی کودکان با سیره «حضرت معصومه(س)» در آینه کتاب.
۱۳۹۹-۰۹-۰۸
حضرت معصومه(ع) تنها امامزاده ای است که زیارتنامه ایشان از زبان معصومی جاری شده است.
آشنایی کودکان با سیره «حضرت معصومه(س)» در آینه کتاب.

 

حضرت معصومه(ع) تنها امامزاده ای است که زیارتنامه ایشان از زبان معصومی جاری شده است و هر زائر کوی او به هنگام زیارت، کلماتی را بر زبان می آورد که از لبان مبارک عالم آل محمد(ص) امام رضا(ع) بیان شده است. آن هم زیارتنامه ای که تسبیحات صدیقه طاهره فاطمه الزهرا(ع) آغازگر آن است.

فاطمه معصومه(س) مریم آل محمد(ص) است و در عصر و روزگار خود هم کفوی نبود که با ایشان ازدواج کند. فاطمه معصومه(س) زینب رضاست، با این تفاوت که اگر زینب(س) در سوگ امام حسین(ع) نشست اینجا امام رضا(ع) در سوگ معصومه(س) نشست. دهم ربیع الثانی، سالروز رحلت این بانوی بزرگوار بهانه ای برای بازخوانی زندگانی پر بار این بانوی بزرگ جهان تشیع  و ارائه آن به دلباختگان مکتب ائمه عصمت و طهارت(ع)  به ویژه کودکان است.

اداره تولیدات فرهنگی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی نیز در راستای آشنایی زائران و مجاوران خردسال بارگاه منور امام مهربانی ها اقدام  به چاپ کتاب زندگی «حضرت معصومه(س)» کرده است که این اثر متشکل از گزارشی داستان گونه از «زندگانی حضرت فاطمۀ معصومه(علیها السلام)» می باشد.

کتاب زندگی «حضرت معصومه(س)» فرازهایی از زندگی کوتاه و پر بار کریمه اهل بیت(ع) را از ولادت تا رحلت ایشان به زبان کودکانه و دلنشین روایت می کند. تصویرگری های زیبا به جذابیت کتاب برای کودکان افزوده است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم: حضرت معصومه(س) از هم سفرانش پرسید: از این جا تا قم چقدر فاصله دارد؟ گفتند: ده فرسنگ. فاطمه معصومه(س) فرمود: مرا به شهر قم ببرید؛ روزی پدرم فرمود: شهر قم مرکز دوستان و شیعیان ما است.

کتاب زندگی «حضرت معصومه(س)» با نگارش سید محمد مهاجرانی، تصویرگری معصومه حاجی وند، ارزیابی حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مرویان حسینی و رنگ آمیزی عاطفه مینویی در شمارگان 3هزار نسخه تولید و چاپ شده است.

 گلی در مدینه، فاطمه، شش سالگی، چهل سال سخت، معصومه(س) خواهر امام رضا(ع)، بانوی دانا، سفر برادر، به دنبال برادر، شهر دوستان، یک گل و هزار پروانه، به سوی آسمان موضوعاتی است که به همراه با توضیحات زندگی حضرت معصومه(س) به زبان ساده در این کتاب بیان شده است.

 

توزیع 1000 نسخه در بین کودکان

مباحث بیان شده در این اثر در راستای آگاهی دهی کودکان و نوجوانان با زندگانی خواهر گرامی امام هشتم(ع) و با بهره گیری از منابع دینی و احادیث اهل بیت(ع) جمع بندی شده و به همراه تصاویری متناسب با موضوع کتاب به رشته تحریر در آمده است. تعداد 1000 نسخه از این کتاب در برنامه های حرم مطهر رضوی در بین کودکان توزیع خواهد شد. همچنین در پایان این کتاب مسابقه فرهنگی زندگی حضرت معصومه(س) طراحی شده است که مخاطبین می توانند با مطالعه مطالب بیان شده در این مسابقه کتابخوانی شرکت کنند و از جوایز فرهنگی و متبرک حرم مطهر رضوی بهره مند شوند.

معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در طول سال در راستای آشنایی زائران و مجاوران بارگاه منور امام مهربانی ‌ها با فرهنگ اهل بیت(ع) محصولات فرهنگی متنوعی را در قالب ‌های مختلف تهیه و در اختیار دلباختگان مکتب اهل بیت(ع) قرار می‌ دهد. بهره مندی از مجموعه‌ مراسم حرم مطهر رضوی از طریق سایت رسمی اداره تولیدات فرهنگی حرم مطهر رضوی به آدرس archive.razavi.ir امکان پذیر است و علاقه مندان می توانند با مراجعه به این سایت از محصولات و برنامه ها این مجموعه استفاده کنند.

 

 

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
آستان نیوز
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید