معرفی نرم افزار: جامع تفاسیر نور
۱۳۹۹-۱۰-۰۴

 

جامع تفاسیر نور ۳

 نرم‌افزار دایرةالمعارف چند رسانه‌ای، متن کامل 572 عنوان کتاب در 2 هزار و 413 جلد است که شامل متن کامل قرآن کریم، 452 عنوان تفسیر فارسی و عربی در 2 هزار و 92 جلد می‌شود.

این تفاسیر شامل چهار عنوان تفسیر انگلیسی در 30 جلد و 15 فرهنگ نامه معتبر قرآنی در 31 جلد می‌شود و با زبان واسط کاربری فارسی، عربی و انگلیسی تدوین شده که قابلیت نصب بر روی سیستم عامل ویندوز را دارد.

در این نرم افزار 96 ترجمه وجود دارد که 32 ترجمه آن فارسی مستقل، 17 ترجمه فارسی برگرفته از تفاسیر و 47 ترجمه در 25 زبان خارجى است؛ همچنین 21 لغت‌نامه در 141 جلد و سه آوانگاری انگلیسی قرآن کریم نیز در این نرم افزار وجود دارد.

نمایش بیش از هزار تصویر و افزون بر 60 قطعه فیلم مرتبط با آیات، تجزیه و ترکیب تمام آیات قرآن، فایل آموزش صوتی و تصویری قابلیت‌های پژوهشی و محتوای علمی نرم‌ افزارهای نور از جمله قابلیت‌های این نرم‌افزار است.

ترجمه گویای فارسی و انگلیسی قرآن کریم، 15 دوره ترتیل کامل قرآن کریم و 159 قرائت مجلسی از 15 قاری جهان اسلام به همراه قرائت تحقیق خلیل حصری نیز در این نرم افزار گنجانده شده است.

گفتنی است؛ قابلیت‌های صوتی مذکور، در نرم ‌افزار جامع تفاسیر نور موجود نبوده و بعد از اتمام فرآیند نصب، می‌توان امکانات صوتی مورد نیاز را از روی لوح فشرده مربوطه به برنامه افزود.

نسخه سوم این نرم افزار که اکنون به بازار رسیده، دارای اضافاتی مانند افزوده شدن 170 عنوان کتاب در 573 جلد به محتوای نرم ‌افزار است؛ همچنین رابط کاربری و افزایش قابلیت‌های بخش نمایش، جستجو و آیات در کتب نیز ارتقاء یافته است.

طراحی قسمت «کتب مرتبط» برای نمایش ارتباط بین متن کتاب ها با شرح‌ها و ترجمه‌های آن‌ها و انجام برخی اصلاحات و رفع ایرادهای گزارش‌ شده‌ توسط کاربران از دیگر تغییراتی است که در این نسخه نسبت به نسخه پیشین صورت گرفته است.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
https://www.hawzahnews.com/news/355526
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید