قواعد متشابهات لفظی در حفظ قرآن کریم
۱۳۹۹-۱۰-۱۶

Description: C:\Users\Administrator\Desktop\download (2).jpg

پدیدآور: فوازالحنین؛ ترجمه و تنظیم: حمید ایماندار

مشخصات نشر: مشهد، به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی)، 1399.

مشخصات ظاهری: 120 ص.

شماره دیویی: ق 898 ح 297/155

معرفی کتاب:

حفظ قرآن کریم از صدر اسلام تا کنون به مدد تحریض و تشویق معصومین(ع) مورد توجه اقشار مختلف در جوامع اسلامی بوده است. در راستای تحقق این امر مقدس، راهکارهایی نوین و اثربخش در فرآیند حفظ قرآن کریم و تثبیت محفوظات باید مورد توجه خاص قرار گیرد.
یکی از مهم ترین نیازهای کاربردی اساتید حفظ و حافظان قبل از شروع حفظ روزانه یا حین فرآیند تثبیت، اطلاع از قواعد و نمونه های کاربردی متشابهات لفظی قرآن است. ناآشنایی با این موضوع از مهم ترین علل افت کیفیت محفوظات حافظان حتی در سطوح عالی به شمار می‌ رود.
کتاب «قواعد متشابهات لفظی در حفظ قرآن کریم» یکی از تالیفات مختصر، کاربردی و بسیار راهگشا در این حوزه است که توسط فواز الحنین نوشته شده و حمید ایماندار آن را ترجمه کرده است.

 کتاب حاضر، مشتمل بر معرفی قواعد مهم و نمونه های کاربردی جهت تشخیص ساده متشابهات است که اقتباسی از « الضبط بالتقعید للمتشابه اللفظی فی القران المجید» است.

کتاب « «قواعد متشابهات لفظی در حفظ قرآن کریم» ، شامل قواعد عمومی برای یادگیری متشابهات لفظی و قواعد خاص آیات متشابه است که خود، شامل چهارده قاعده می باشد.

هدف مهم در خلال سطور این کتاب، معرفی قواعد متشابهات ( و نه ذکر تمامی نمونه ها) بوده تا حافظان قرآن کریم ضمن آشنایی با آن ها، بتوانند متشابهاتی که خود آن ها را با مشکل مواجه می نماید، ذیل این قواعد به خاطر بسپارند.

کتاب مذکور قابل استفاده برای حافظان قرآن کریم، استادان و مربیان حفظ قرآن کریم و مشتاقان علوم قرآنی می باشد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید