مهمان امام رضا علیه السلام
۱۳۹۹-۱۰-۲۰

Description: C:\Users\Administrator\Pictures\4.jpg

پدیدآور: مرتضی دانشمند

مشخصات نشر: مشهد: انتشارات قدس رضوی، 1393.

مشخصات ظاهری: 16 ص.: مصور( رنگی)

شماره دیویی: م 254 د 297/957 ک

معرفی کتاب:

یکی از راه های آشنا کردن کودکان با ائمه اطهار علیهم السلام، بهره گیری از زبان شیرین داستان است که برای کودکان دلچسب و ماندگار است.

کتاب «­مهمان امام رضا علیه السلام»، از مجموعه داستان­ های مصور است که به روایت پنج قصه از زندگانی امام­ رضا(ع) می پردازد. این کتاب، جلد دوم از مجموعه کتاب ­های «رهنمای کودک» می­ باشد.

 «اذان پرندگان»، «خانه­ ی نو»، « مار و جوجه­ گنجشک­ ها»، « مهمان امام­ رضاعلیه السلام» و « تشکر به­ موقع از خدا» عناوین داستان­ های کتاب را تشکیل می­ دهند.

منبع هر داستان نیز، در پایان هر داستان با خط ریز ذکر شده ­است. کودک در خلال داستان ه­ا،  با گوشه ­ای از رفتار و خصوصیات امام هشتم(ع) آشنا می ­شود.  

زبان ساده ­ی کتاب و تصویرهای جذاب آن، باعث ترغیب کودک به مطالعه­ ی کتاب «­مهمان امام رضا علیه السلام» می­ شود.

جلد سوم  کتاب نیز با عنوان « آفتاب خراسان» نیز شامل 5 قصه از امام رضا علیه السلام برای کودکان است.

کتاب « مهمان امام رضا علیه السلام» برای گروه سنی « ب» و « ج» مناسب می باشد یعنی بچه های اول تا ششم دبستان به راحتی می توانند مطالب کتاب را درک کنند و لذت ببرند.

در بخشی از کتاب چنین می خوانیم: روزی امام رضا علیه السلام با دوستانشان برای استقبال تعدادی مسافر به بیرون از شهر رفتند. ظهر که شد، به یکی از آن ها گفتند اذان بگوید تا نماز بخوانند. دوست امام رضا علیه السلام پیشنهاد کرد که منتظر بمانند تا بقیه هم برسند؛ ولی مدتی طول کشید تا آن ها برسند. امام رضا علیه السلام به او گفتند: « هیچ وقت بدون دلیل، نماز را از اول وقت به تاخیر نینداز.»

 

منبع:
برداشت نویسنده از کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید