دريا و آتش
۱۳۹۹-۱۰-۲۱

Description: C:\Users\Administrator\Pictures\6.jpg

پدیدآور: ناصر نادري

مشخصات نشر: مشهد: شرکت به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوي)، کتابهاي پروانه، ۱۳۹۶.

مشخصات ظاهری: 80 ص. مصور) رنگی)

شماره دیویی: د 136 ن 297/636

معرفی کتاب:

کتاب « دریا و آتش» حاوی نامه ­­هایی است که بین یک دانش آموز دختر و معلم ایشان رد و بدل می ­شود. مهناز که مجبورشده به ­دلیل ادامه تحصیل پدرش از ایران به انگلستان سفرکند در مدرسه با دختری به نام «مری» آشنا می­ شود که علاقه­ مند است از ایران بیشتر بداند.

مهناز برخی سوالات خود را که حین گفتگو با مری درباره ­ی فلسفه­ ی حجاب و پوشش زنان برایش پیش می­ آید را از طریق ایمیل با معلم خود درمیان گذاشته و خانم «رهنما» نیز پاسخ می­ دهد. 

در خلال مکاتبات، تاریخچه­ ی حجاب، علل پیدایش حجاب، فلسفه­ ی پوشش در اسلام و پاسخ به برخی ایرادات وارده بر حجاب با بیانی بسیار شیوا و ساده ذکر شده ­است. مطالب کتاب، در حقیقت نگاهی نو به فرازهای مهم کتاب «مسئله ­ی حجاب» نوشته­ ی متفکر شهید استاد مرتضی مطهری است.

«اسلام مبتکر حجاب نیست»، «خالق تبسم»، «گل را با لبخند می ­پسندد»، «نگاهی که دریا را آتش می­ زند»، «عطش هوس ارضاشدنی نیست»، «پیمان ازدواج پایان محرومیت است»، «اقتضای شرافت زن وقار است» و «سرآمد» عناوین فصل­ های این کتاب هستند.

در فصل پایانی کتاب  « دریا و آتش» نیز زندگی و شخصیت شهید مطهری  به طور اجمال آورده­ شده ­است تا از این رهگذر، انگیزه و شوق مطالعه ­ی آثار ارزشمند ایشان نیز در وجود خوانندگان کتاب افزوده شود.

برچسب‌ها:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید