تفسیر بینات سوره دخان پژوهشی قرآنی بر اساس استنباط سنت های الهی از آیات قران حکیم
۱۳۹۹-۱۰-۲۱

 

 

 

 

پدید آورنده: سجاد مدرسی، محمد تقدمی صابری

مشخصات نشر: مشهد: بنیاد پژوهشهای اسلامی، ۱۳۹۸. 

مشخصات ظاهری: 229 ص

شماره دیویی:م ش /391 د  18297/

 

 

معرفی کتاب:

     یک لحظه تفکر جدی می تواند کاری کند که مسیر زندگی تان را به سوی خیر و نیکی، تغییر دهید؛ همان لحظه ای که در آن، تصمیم می گیرید پرده های غفلت، شک و شهوت را بدرید و پنجره ای رو به نور پروردگار که از خورشید کتاب ارجمندش تابیدن گرفته است، بگشایید.

     بنابراین،  مطلوب آن است که با اعتماد کامل و با تمام مواهب فطری وعقل و عاطفه خداداد، آغوش خویش را به روی کتاب خداوند بگشاییم تا دردم خویش را بر ستیغ آگاهی و بیداری بیابیم. تو گویی هنوز روی سوی کتاب خدا نکرده، همه چیز را به چشم بصیرت می بینی و دلت نورانی می شود و هرگاه قرآن با پرتو خود بر تو جلوه کند، مصداق این فرموده پروردگار سبحان می گردی: (نور علی نور یهدی الله لنوره من یشاء) ؛ «روشنی بر روی روشنی است، خدا هر که را بخواهد با نور خویش هدایت می کند

     این سوره که امروز افتخار نشستن بر خوان مبارک آن را داریم، شبی خجسته را به یاد ما می آورد؛ شب قدر را... که اگرچه چند ساعتی بیش نیست، لیک از هزار ماه نکوتر است... از چه روی؟

     زیرا شبی سرنوشت ساز است که اگر آدمی بخواهد و مشیت پروردگار نیز چنین باشد می تواند به بالاترین سطوح دست یابد و پس از آن در طول سال های حیاتش که شاید به بیش از هشت دهه برسد، در سایه ساررحمت پروردگارش زندگی میکند. چه زندگی شیرینی که نور پروردگار و آفتاب هدایت او، سراسرآن را در بر گرفته است.   (برگرفته از پیشگفتار صفحه 11 و 12)

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
برداشت نویسنده از مطالعه کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید