حضرت مهدی عج الله خورشید پنهان
۱۳۹۹-۱۰-۲۲

Description: C:\Users\Administrator\Pictures\8.jpg

پدیدآور: سپیده خلیلی؛ تصویرگر: سعید رزاقی

مشخصات نشر: تهران: لوح دانش، 1386.

مشخصات ظاهری: 12 ص. : مصور( رنگی)

شماره دیویی: ح 721 خ 297/959 ک

معرفی کتاب:

حضرت مهدی عج الله آخرین امام ما شیعیان است که به ایشان امام زمان نیز می گویند.. نام پدر این بزرگوار، امام حسن عسکری (ع) پیشوای یازدهم و نام مادر گرامی شان نرجس خاتون (س) می باشدکه ایشان بنا بر روایات یک شاهزاده رومی بودند و درخواب با امام حسن عسکری (ع) آشنا شده و مسلمان می شوند . امام زمان تنها فرزند امام حسن عسکری (ع) می باشد

کتاب « حضرت مهدی عج الله خورشید پنهان» ، جلد دوازدهم از مجموعه کتاب « مهتاب ولایت» است که به کودکان کمک می­ کند با سرگذشت امامان معصوم(ع) آشنا شوند و از آن­ ها که بهترین آدم­ های روی زمین و پاک  ­ترین بنده ­های خدای مهربان بودند، درس زندگی بگیرند.

کتاب در قالب داستان، کودکان را با دوازدهمین امام شیعیان آشنا می ­سازد. داستان با معرفی ملیکه، مادر امام زمان(عج) آغاز می ­شود و با نحوه­ ی ورود ایشان به منزل امام هادی(ع) و افتخار همسری ایشان و تولد حضرت مهدی(عج) ادامه می ­یابد.

با مطالعه­ ی کتاب، کودک علاوه بر آشنایی مختصر با مادر و پدر حضرت مهدی(ع) و برخی ویژگی­ های ایشان، با غیبت صغری و کبری امام(ع) نیز آشنا می ­شود.

در بخشی از کتاب « حضرت مهدی عج الله خورشید پنهان » چنین می­ خوانیم: « مامورین به خانه ­ی امام آمدند. همه­ ی اتاق­ ها را گشتند، تا به اتاقی رسیدند که پرده­ ی سفیدی جلوی آن آویزان بود. پرده را پس زدند. کودکی را در حال نماز دیدند. کودک نماز را تمام کرد و از اتاق بیرون آمد. آن ­ها نتوانستند کوچک­ ترین آسیبی به حضرت برسانند. همان موقع بود که حضرت مهدی(عج) غایب شد و غیبت صغری(کوچک) اتفاق افتاد.

منبع:
برداشت نویسنده از کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید