بهترین جام
۱۳۹۹-۱۰-۲۲

Description: C:\Users\Administrator\Pictures\9.jpg

پدیدآور: مجید فیاضی؛ تصویرگر: نگار کیان سرشت

مشخصات نشر: تهران: ستاد اقامه نماز، 1391.

مشخصات ظاهری: 12 ص. : مصور( رنگی)

شماره دیویی: ب 941 ف 1 فا 8 ک

معرفی کتاب:

وقتی کسی به ما هدیه می­ دهد می ­دانیم که او ما را دوست داشته که با ما هدیه داده است و این که ما هم باید لطفی به همان اندازه و یا حتی بیشتر از آن چیز را نسبت به او داشته باشیم  و از فردی که به ما هدیه داده، تشکر کنیم.

تا به حال به اطرافتان دقت کرده ­اید، که پر است از نعمت­ هاى بى حساب و فراوانى كه از هر سو و در هر زمينه ما را احاطه كرده؟  بله خدای مهربان نعمت های خیلی زیادی به ما هدیه داده است. ما بنده خداييم و غرق در نعمت­ ها و هدیه­ های او هستیم. بر اين نعمت­ها نه يك شكر؛ بلكه هزاران شكر لازم است و باید برای این همه هدیه، به فکر جبران باشیمیکی از راه های تشکر از نعمت های خوب خداوند، نماز خواندن است.

کتاب «­بهترین جام»، که جلد سوم از مجموعه کتاب­ های «­سجاده­ های رنگی» است در راستای ترویج فرهنگ نماز و ایجاد انس و علاقه به نماز در کودکان و خردسالان، نگارش شده ­است.

در این کتاب، «علی» کاپیتان تیم فوتبال مدرسه  با عنوان «­گردباد» است. همه­ ی بچه­ ها علی را دوست دارند. در بازی آخر، که قهرمان و برنده­ ی جام مشخص می ­شود ، علی برای تعویض اجازه می­ گیرد و بچه­ های تیم از این تصمیم علی متعجب می ­شوند و نگران این هستند  که مبادا تیم­شان ببازد. در این هنگام، بچه ها می­ بینند که علی برای اقامه­ ی نماز به گوشه­ ای از زمین می ­رود و سجاده­ اش را پهن می­ کند. در ادامه، دلیل اهمیت نماز برای علی، بیان می شود.

کتاب « بهترین جام»، در قالب شعر و داستان، سعی دارد کودکان دوست ­داشتنی و دلبند ما را با فضیلت نماز اول وقت بیش­تر  آشنا ­کند.

در این کتاب­، از رنگ ­آمیزی و تصاویر متناسب با حال و هوای کودکان هم غفلت نشده است.

«­قشنگ­ترین خاطره»، « نردبام آسمان»،  «جمعه یکی­ یه ­دونه»، «رضای ریزه میزه» و « قویترینِ مَردا» عناوین سایر جلدهای مجموعه کتاب «­سجاده ­های رنگی» است.  

برچسب‌ها:
منبع:
برداشت نویسنده از کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید