جنگجوی کوچک
۱۳۹۹-۱۰-۲۳

Description: C:\Users\Administrator\Pictures\11.jpg

پدیدآور: طاهره ایبد

مشخصات نشر: مشهد: شرکت به­نشر، 1398.

مشخصات ظاهری: 16 ص. : مصور( رنگی)

شماره دیویی: الف س 354 ع 297/9538 ک

معرفی کتاب:

یکی از رازهای بسیار عمیق کربلای اباعبدالله الحسین (ع) حضور کودکان ایشان در این صحنه است. جایگاه کودکان در حماسه ی امام حسین(ع) و ثبت آن در دل ها بسیار کلیدی است .

وقتی ما با عاطفه و حماسه ، در حدی که برای کودکانمان قابل فهم باشد مصائب کودکان امام حسین (ع) را بیان کنیم ، بچه ها عمیقاً با آن ارتباط برقرار می کنند. 

ما می توانیم بچه ها را متناسب با سن آنها با کودکان ابا عبدالله الحسین (ع) آشنا کنیم . آشنایی با کودکان کربلا فرصت بسیار خوبی است که بچه های ما عمیقاً با کربلا ارتباط برقرار کنند کی از راه های آشنایی کودکان با واقعه ی عاشورا، استفاده از کتاب های خوب است.

کتاب «­جنگجوی کوچک»، روایتی حزن­ انگیز از شهادت دو کودک در کاروان امام حسین(ع) و شهادت آن امام است. داستان، از زبان «­عبدالله­ بن ­حسن­ بن­ علی(ع)» برادرزاده­ ی خردسال امام حسین(ع) با بیانی شیوا برای خوانندگان بیان می­شود.

«­عبدالله»، در آغاز داستان، صحنه­ ی وداع امام ­حسین(ع) را با اهل کاروان مشاهده می­ کند؛ سپس شاهد شهید شدن علی ­اصغر، کودک یک­ساله­ ی امام(ع) است. آن­ گاه رفتن امام حسین(ع) را به سوی میدان و نبرد مردانه ­ی ایشان را نظاره می­ کند. در پی آن، خود نیز به جانب عمویش می­ شتابد..

در هنگام مطالعه­ ی کتاب، حس همراهی با شخصیت­ های داستان در ذهن کودک تداعی می ­شود. در پایان داستان نیز، شهادت حضرت «عبدالله» از زبان خود ایشان بیان می­ شود.

کتاب حاضر، از سری کتاب­ های «بچه­ های عاشورا» است. این مجموعه، روایت ­گر جوانان و نوجوانان قهرمانی است که در کنار امام حسین(ع) و برای اسلام، فداکاری­ ها و دلاوری­ های بسیار انجام داده ­اند. هدف کتاب­ های این مجموعه، تصویرسازی واقعه­ ی کربلا به ­صورت ملموس­ تربرای نسل امروز است.

کتاب « جنگجوی کوچک» مناسب گروه سنی «ج» و « د» می باشد.

برچسب‌ها:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید