ملیکا مام خورشید عدالت
۱۳۹۹-۱۰-۲۴

Description: C:\Users\Administrator\Pictures\13.jpg

پدیدآور: امین توکلی

مشخصات نشر: تهران: دانش ­آموز، 1390.

مشخصات ظاهری: 76 ص. : مصور( رنگی)

شماره دیویی: تگ 385/ن 297/979 ک

معرفی کتاب:

پایه شکل‌گیری دوستی کودک با امام زمان (عج) در دوران کودکی است. روش های مختلفی برای این کار وجود دارد که یکی از بهترین روش ها استفاده از قصه و داستان است. کودکان روحیه لطیف و تخیلی دارند بنابراین یکی از بهترین شیوه‌ها برای آموزش مفاهیم مهدوی تحت قالب قصه و داستان است. اگر دقت کنیم خواهیم دید که پروردگار هم برای آموزش مفاهیم دینی در قرآن کریم بارها از این شیوه بهره برده است زیرا تأثیرگذاری داستان در تمامی سنین بالاخص در دوران کودکی وجود دارد.

یکی از مواردی که می توان برای آشنایی کودکان با حضرت مهدی عج الله بیان کرد، داستان زندگی مادر ایشان است. یکی از کتاب های خوب در این زمینه « ملیکا، مام خورشید عدالت» است که به قلم « امین توکلی» به رشته تحریر درآمده است.

کتاب « ملیکا، مام خورشید عدالت» یک داستان مصور(استریپ) درباره ­ی زندگی نرگس خاتون، مادر مهدی موعود (عجل ­الله ­تعالی فرجه) برای کودکان و نوجوانان است.

کتاب حاضر، زندگی پرفراز و نشیب دختری پاکدامن و باتقوا به ­نام «­ملیکا»ست که در راه رسیدن به امام حسن عسکری(علیه ­السلام) و زندگی­ کردن با چنان انسان والایی، سختی ­ها و رنج ­های فراوانی را تحمل می­ کند. ملیکا بنا بر دستوری که در خواب داده می­ شود، به­ طور ناشناس خود را به اسارت مسلمانان درمی ­آورد و پا به سرزمین اسلامی می­ گذارد. سرانجام و پس از گذراندن ماجراهای بسیار، آن بانوی گرامی، که نام «­نرگس» را برمی ­گزیند، مادر امامی می­ شود که همه، منتظر قدوم مبارکشان هستیم.

شیوه ­ی روایت کتاب، شرح زیبای تصاویر و دست قوی و تخیل بلند تصویرگر، این کتاب را به یکی از ممتازترین آثار درباره­ ی حضرت نرجس(س) مبدل ساخته ­است.  

کتاب « ملیکا مام خورشید عدالت» برای گروه سنی « ب» و « ج» مناسب می باشد.

منبع:
برداشت نویسنده از کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید