می خواهم روزه بگیرم: 14 قصه واره تصویری برای آشنایی کودکان با روزه
۱۳۹۹-۱۰-۲۵

Description: C:\Users\Administrator\Pictures\15.jpg

پدیدآور: سپیده خلیلی؛ تصویرگر: کاظم طلایی

تهران: نشر افق، کتابهای فندق، 1391.

مشخصات ظاهری: 14 ص. : مصور( رنگی)

شماره دیویی: 923 م 297/354 ک

معرفی کتاب:

فرزندان ما، استعداد آن را دارند که تحت تربیت دینی قرار گیرند و مطالب دینی را در حد فهم خویش درک کنند. درست است که پسر بعد از 15 سال و دختر بعد از 9 سال قمری به تکلیف می‌رسد، اما آموزش و تمرین تکالیف دینی را نمی‌توان تا سن بلوغ به تأخیر انداخت. انسان باید از کودکی نسبت به ظرفیت پذیرش و زمینه مذهبی فراهم شده از سوی والدین (به نحو با نشاط و سرزنده) با عبادات و تکالیف دینی آشنا شود تا در سن بلوغ به انجام آن رغبت داشته باشد. در غیر این صورت، انجام اعمالی چون خواندن نماز و روزه گرفتن در سن تکلیف برای آنان دشوار خواهد بود.
 کتاب « می ­خواهم روزه بگیرم: 14 قصه واره تصویری برای آشنایی کودکان با روزه »، از مجموعه کت اب­های «­حرف­ های آسمانی» است که درصدد آشناسازی کودکان با یکی از فرایض دین مبین اسلام به زبان کودکانه است.

در این کتاب، کودک با آموزه­ های دینی در قالب داستانک­ های تصویری آشنا می­ شود که پیگیری داستان، از طریق تصاویر برای کودک جذاب و دلنشین است.

استفاده از تصویرهای رنگی و کودکانه، تعدد و پیوستگی تصاویر که بر اساس قصه­ واره­های متن صورت گرفته و موجب نوعی تحرک و پیگیری شده­، بهره­ گیری از روابط صمیمی یک خانواده به عنوان بستری برای طرح نکات آموزشی روانی و سادگی نثر و بیان از جمله ویژگی­ های کتاب حاضر است.

می ­توانید کتاب « می­ خواهم روزه بگیرم: 14 قصه واره تصویری برای آشنایی کودکان با روزه »، را برای کودک خود بخوانید و بعد از او بخواهید تصاویر را دنبال کند و به زبان خودش داستان را برای شما تعریف کند.

هدف اصلی از تالیف کتاب، ایجاد علاقه و انگیزه برای روزه­گرفتن در کودک می ­باشد.

منبع:
برداشت نویسنده از کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید