5کتاب خواندنی برای آشنایی با سیره حضرت فاطمه(س)
۱۳۹۹-۱۰-۳۰
اداره تولیدات فرهنگی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی به عنوان نهادی با دغدغه‌ های فرهنگی و ترویجی تلاش دارد با تولید محصولات فرهنگی با محوریت نشر و اعتلای فرهنگ اهل بیت(ع) و انتقال ارزش های دینی میان زائران از طریق تأمین، تولید و توزیع آثار برای سنین مختلف در قالب‌های متنوع، مخاطبان را با واقعیت سیره دخت گرامی پیامبر اعظم(ص) حضرت فاطمه(س) آشنا کند.
5کتاب خواندنی برای آشنایی با سیره حضرت فاطمه(س)

این محصولات در حقیقت دریچه‌ای برای ورود به فضای قدسی و ملکوتی معارف دینی و اندیشه فاطمی است. به بهانه سالروز شهادت مظلومانه دردانه خلقت حضرت فاطمه زهرا(س) مجالی شد تا به معرفی مختصری از کتاب ها و محصولات فرهنگی منتشر شده در حرم مطهر رضوی با موضوع فاطمی بپردازیم.
بازخوانی شهادت مظلومانه حضرت زهرا(س(
«اسوه حسنه» عنوان کتابی است که در راستای بیان فرازهایی از روزهای پایانی زندگی دخت گرامی پیامبر اسلام(ص) حضرت صدیقه طاهره (س) و بازخوانی ماجرای شهادت مظلومانه آن حضرت جمع بندی شده و با قلم نعیمه استری و به سفارش معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی توسط انتشارات زائر رضوی منتشر شده است.
این اثر متشکل از داستان های کوتاه است که نویسنده با قلمی رسا و دلنشین اندوه فراق پیامبر(ص)، خطبه آتشین حضرت فاطمه(س) در دفاع از ولایت و شهادت مظلومانه آن حضرت را در قالب بیان مباحثی همچون «در سوگ پدر»، «سخن بگو فاطمه»، «خروش زهرایی»، «تابوتی به سوی آسمان می‌رود»، «سلام بر فرزندان آفتاب»، «یادگاری از تازیانه»، «روز مبارکی برای مردن»، «شهید زهرایی» و «مادری کن» به تصویر کشانده است.
تشریح مسئله فدکیه
کتاب «در جست‌وجوی فدک» از مجموعه کتاب‌های «رهنما» با نگارش محمدامین پورامینی علاوه بر تشریح حوادث و فلسفه فدک به طور مختصر به سؤالاتی پیرامون مسئله فدک پاسخ داده است.
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: فدک در منطقه‌ای آباد در یک منزلی خیبر و در اختیار یهودیان بود. پس از جنگ خیبر که یهودیان خود را در موضع ضعف دیدند، از در صلح با رسول خدا در آمدند. بنابر حکم قرآنی و مستند فقهی هر مکانی که بدون جنگ و خون‌ریزی بدست آید از آن رسول خدا (ص) است.
فرازهایی از زندگانی پربار حضرت زهرا(س)
کتاب «من فاطمه‌ام؛ پدرم محمد(ص)» روایتی از روزهای سراسر رنج، سختی و مظلومیت توام با صلابت حضرت زهرا(س) تا شهادت ایشان در قالب اثری مکتوب با نگارش محمد باقر پورامینی است. این روایت‌ها به صورت چکیده و کوتاه جمع بندی شده تا مخاطبان را با زبانی ساده و شیوا در سریعترین زمان ممکن با بخش‌های مهم زندگانی صدیقه طاهره (س) آشنا سازد.
این اثر حاوی مطالبی با موضوعات آتش فراق تا پس از شهادت و فرازهایی از زندگانی پربار حضرت زهرا(س) است که می‌توان با مطالعه آن با ویژگی‌های بی‌نظیر یگانه بانوی دو عالم حضرت صدیقه کبری(س) نظیر علم، صبر، عشق به خانواده و همسر، ولایت پذیری و صدها آموزه دیگر را دریافت کرد.
«بانوی بی نشان»
«بانوی بی نشان» عنوان کتابی است که با هدف آگاهی بخشی و آشنایی مخاطبان با قلم توانای نعیمه استیری جمع بندی شده است. این اثر شامل هشت داستان کوتاه از مشکلات مبتلا به خانواده هاست که در پایان هر داستان یک درس از سبک زندگی حضرت زهرا (س) به عنوان حسن ختام بیان شده است.
اسوه ای برای همه، نور در دامن نور، در هنگامه سختی ها به فاطمه(س) نگاه کن، عقدی که در آسمان بسته شد، سبک زندگی زهرایی، کدبانویی که سفره اش بهشتی است، شاه زاده ای؛ ولی نه مثل شاه زادگان دنیا، حسرت کنیزی خانه اش، یک بانوی واقعی و ... عناوینی است که در این اثر به آن پرداخته شده است.
«خطبه فدکیه»
کتاب صوتی«خطبه فدکیه» با صدای سعید باصری یکی از اقدامات اداره تولیدات فرهنگی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در ایام سوگواری دخت گرامی پیامبر(ص) حضرت فاطمه(س) است که برای بهره مندی عموم تولید و توسط انتشارات زائر رضوی در اختیار علاقه‌مندان به حدیث و تاریخ اسلام در فضای مجازی قرار گرفته است.
تولیدات فرهنگی اعم از تولید و انتشار کتاب، لوح فشرده، انتشار پوستر و کارت‌پستال با موضوع حضرت فاطمه(س) از دیگر فعالیت‌های معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی است و علاقمندان می توانند با مراجعه به سایت بارگاه منور امام رضا(ع) به آدرس haram.razavi.ir و دانلود رایگان از محصولات فرهنگی این مجموعه بهره مند شوند

منبع:
https://news.razavi.ir/fa
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید