کوچه به کوچه
۱۳۹۹-۱۱-۰۱

Description: C:\Users\Administrator\Pictures\سس.jpg

پدیدآور: طاهره ایبد

مشخصات نشر: مشهد: شرکت به­نشر، 1380.

مشخصات ظاهری: 16 ص. مصور( رنگی)

شماره دیویی: 789 ک 200 ک

معرفی کتاب:

عاشورا روزی است که امام سوم شیعیان و هفتاد ­و ­دو تن از یارانش برای دفاع از اسلام واقعی شهید شدند تا دروغ گویان و کافران نتوانند چهره­ ی واقعی اسلام و مسلمانی را نابود کنند.

در میان یاران امام حسین(ع) کودکان و نوجوانانی بودند که با شچاعت تمام در این واقعه و وقایع مربوط به آن شرکت داشتند و شهید شدند. کتاب «­ کوچه به کوچه» از مجموعه­ ی 7 جلدی« بچه ­های عاشورا» است که روایت  ­گر رشادت قاسم فرزند حبیب­ بن­ مظاهر است.

کتاب مذکور در قالب داستان به ذکر گوشه­ ای از حوادث عاشورا برای نوجوان امروزی می­ پردازد تا با سختی­ هایی که امام حسین(ع) و یارانشان در راه دفاع از دین متحمل شدند بیش­تر آشنا شوند.

داستان با دلواپسی­ های پسرجوان که روزهاست از پدرش خبری ندارد شروع می ­شود. او هر روزدر کوچه ­های کوفه قدم می ­زند و هر لحظه منتظر خبری از پدرش «حبیب­ بن­ مظاهر» است که برای یاری «حسین­ بن ­علی(علیه­السلام)» از کوفه رفته و هیچ پیغامی از او نرسیده است. ناگهان سواری که وارد بازار می­ شود و چیزی که با طناب به گردن اسب آویزان است توجه پسر جوان را که قاسم نام دارد به خود جلب می­ کند و ...

 در بخشی از کتاب « کوچه به کوچه» چنین می­ خوانیم:

«سوار، اسب را هی کرد. اسب به نزدیکی قاسم رسید. مردم به سوار خیره شده ­بودند. قاسم نگاهی به اسب انداخت. ناگهان نفسش بند آمد؛ چشم­هایش داشت از درد و وحشت بیرون می ­زد؛ فلبش داشت از تپش می­ ایستاد. قدمی جلو گذاشت. زانوهایش توان نیاورد، شکست. دو زانو بر خاک نشست....»

«شمشیر و اسب زخمی»، «اسیران کوچک»، «مرد و میدان»، «جنگجوی کوچک» ،«از غریبه ها می ترسم» و «عطش و آتش» عناوین دیگر این مجموعه هستند.

منبع:
برداشت نویسنده از کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید