در چهارمین رویداد «پشتیبانی معنوی آسیب دیدگان اجتماعی» مطرح شد؛ شناخت نيازهاي نوجوانان از مهم ترين وظايف والدين
۱۳۹۹-۱۱-۰۴
یک روانشناس شخصیت درچهارمین رویداد«پشتیبانی معنوی آسیب دیدگان اجتماعی» گفت: شناخت نيازهاي نوجوانان و پاسخ گويي به آن ها از مهم ترين وظايف والدين است.
در چهارمین رویداد «پشتیبانی معنوی آسیب دیدگان اجتماعی» مطرح شد؛ شناخت نيازهاي نوجوانان از مهم ترين وظايف والدين

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رشید روانشناس شخصیت و مشاوره خانواده در چهارمین نشست از سلسله نشست های «پشتیبانی معنوی آسیب دیدگان اجتماعی» که  با همکاری مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی و قرارگاه اجتماعی امنیتی شهید برونسی در مجتمع دانشجویی امام رضا(ع) برگزار شد، به بیان موضوع انحرافات اخلاقی، نیازها و ویژگی های نوجوانان پرداخت و اظهار کرد: جوانان و نوجواناني كه توانايي نه گفتن به پيشنهادهاي غيراخلاقي را دارند، از آلوده‌‌شدن به انحرافات اجتماعي مصون هستند.
وی با اشاره به فرمایش پیامبر اکرم (ص) که می فرماید: «هفت سال اول سن تربیت است»، گفت: دوره کودکی از بدو تولد تا پنج سالگی است و هر اختلال روانی از سن نوجوانی به بعد ریشه در کودکی دارد.
رشید تصریح کرد: برای تربیت فرزندان در ابتدا خود پدر و مادر باید تربیت شوند چراکه کودکان تفکر عینی دارند و مشاهده‌ای هستند و طبق رفتار پدر و مادر عمل می‌کنند لذا اگر می‌خواهیم فرزندان خوبی تربیت کنیم در گام نخست باید به دنبال حل مشکلات والدین باشیم.
وی با اشاره به اینکه خانواده بهترین بستر برای دلبستگی ایمن کودکان و نوجوانان است، افزود: اگر نظام خانواده سالم و از ساختار صحیحی برخوردار باشد فرزندان در بیرون از محیط خانه از مسائل انحرافی آسیب نمی بینند.
رشید با بیان اینکه فرد از لحاظ شخصیتی نیازمند دلبستگی ایمن است و این دلبستگی به دوران کودکی سن صفر تا دو سالگی برمی گردد، گفت: نشانه کودک ایمن این است که نیاز‌های خود را به اندازه و به موقع دریافت کرده است.
این مشاور خانواده با بیان این که والدین می توانند با تشويق به موقع رفتارهاي مثبت فرزندان خود، عزت نفس را در آنها تقويت کنند، ابراز کرد: براي انتقاد كردن از نوجوانان بايد ابتدا به دنبال يك نكته مثبت براي تعريف و تمجيد باشيم. چرا كه انتقاد به تنهايي زمینه فاصله گرفتن نوجوان از والدين را فراهم می کند.
یادآوری می شود؛ دوره آموزشی همدلانه با هدف مهارت افزایی و توانمندسازی فعالین و رابطین خانواده و ازدواج در تشکل های اجتماعی و گروه های خودجوش مردمی در قالب 10 نشست تحت عنوان «رویداد پشتیبانی معنوی آسیب دیدگان اجتماعی» برنامه ریزی شده است به صورت هفته ای یک روز با رعایت پروتکل های بهداشتی در حال اجرا است.

منبع:
https://news.razavi.ir/fa
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید