مهربان ترین آقای دنیا
۱۳۹۹-۱۱-۰۴

Description: C:\Users\Administrator\Pictures\ن.jpg

پدیدآور: داوود اميريان؛ تصويرگر: ناديا بيژني؛ ويراستار: مهروش طهوري

مشخصات نشر: تهران: قدياني، کتابهاي بنفشه، ۱۳۸۵.

شماره راهنمای دیویی: م 836 الف 297/957 ک

چشم­ عسلی جیغ زد و کمک خواست. پاپر و خوش ­صدا به صیاد حمله کردند. ولی صیاد که عصبانی شده ­بود با ضربات دستش آن دو را فراری داد. بعد، چشم ­عسلی را زمین زد و چاقو را به گلویش نزدیک کرد. اما صدای آقای مهربان مانع او شد.

  • دست نگه دار برادر!

صیاد سرچرخاند و به آقای مهربان و دو همراهش نگاه کرد. چشم­ عسلی جان تازه ­ای گرفت و ناله ­کنان گفت: «­کمکم کن آقا! نگذار مرا بکشد. کمکم کن.»

آقای مهربان به صیاد رسید و گفت: « لحظه ­ای دست نگه دار.»

صیاد با لحن تندی پرسید: « شما کی هستید؟ این جا چه می­ خواهید؟» پیرمرد که از طرز حرف­ زدن صیاد ناراحت شده بود، گفت: « تو مولای ما را نمی ­شناسی؟»

آن­ چه خواندید بخشی از کتاب « مهربان­ ترین آقای دنیا» است که به قلم داوود امیریان نگارش شده­ است. ایشان در این کتاب، ماجرای ضمانت امام رضا (ع) را برای آزادی آهویی از دست صیاد، به زبانی لطیف و داستانی بیان ­کرده و در کنار آن به زندگی و سایر برکات هشتمین ستاره­ ی آسمان ولایت، مثل نماز باران حضرت رضا(ع) اشاره کرده­است.

تصویرگری­ های زیبای نادیا بیژنی، به کتابی که امیریان از امام رئوف به رشته­ ی تحریر درآورده، جذابیت بیشتری بخشیده و هر خواننده­ ای را مشتاق به مطالعه کتاب می­ کند.

راوی داستان، سوم شخص است که داستانی را از زبان حیوانات یک جنگل تعریف می­ کند. حیواناتی که در یک جنگل سرسبز به نام « بیشه دوستی» زندگی می­ کنند و با هم دوست هستند.

«تیزپا» و  «چشم عسلی» دو آهویی هستندکه با آتش گرفتن محل زندگی قبلی ­شان، به تازگی به جمع حیوانات این جنگل پیوسته­ اند، سنجابی به نام « فندق»، بچه خرگوش­ هایی به اسم « شبدر» و «گلابی» ، «بابالاک پشت» ،پرنده­ هایی با اسامی «خوش صدا» و  «پاپر» شخصیت­ های این داستان هستند.

شروع داستان، با توصیف بازی دسته­ جمعی حیوانات شروع می شود و این­ که خوش صدا و پاپر که در آسمان مشغول پرواز هستند چشمشان به کاروان شتری می ­افتد که هزاران مرد و زن منتظر ورودشان هستند. «پاپر» نگاهش متوجه مرد خوش سیما و نورانی می­ شود که از کجاوه پیاده می ­شود و آدم ­ها هلهله می­ کنند و برایش دست تکان می­ دهند. در همین حال، قرقی­ ای به «پاپر» حمله می­ کند و او نقش بر زمین می­ شود....

کتاب « مهربان ترین آقای دنیا»، مناسب گروه­ سنی « ب» و « ج» می­ باشد. هم­چنین مناسب برای جمع­ خوانی در پیش دبستانی­ ها و مهدکودک ­ها می ­باشد.

منبع:
برداشت نویسنده از کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید