سبک زندگی: مفهوم شناسی و نظریه ها
۱۳۹۹-۱۱-۰۷

Description: C:\Users\Administrator\Pictures\download.jpg

پدیدآور: علی الهی خراسانی، علیرضا عزیزی

مشخصات نشر: مشهد: بنیاد پژوهش های اسلامی، 1397.

مشخصات ظاهری: 314 ص.

شماره دیویی: س 752 الف297/72

معرفی کتاب:

شیوه ی زندگی اسلامی از آن جا که بیان گر نوعی از زندگی است و ریشه در اندیشه و حیات اجتماعی انسان ها در یک جامعه ی دینی دارد، به طور ویژه ای در چهارچوب پژوهش های جامعه شناختی قابل تحلیل و بررسی است.

پیشینه ی پژوهش در زمینه ی شیوه ی زندگی نشان داده است که مولفان و پژوهشگران حوزه ی شیوه ی زندگی اسلامی کم تر به ویژگی جامعه شناختی سبک زندگی توجه داشتهاند و یا تنها به ارائه ی توصیفی از دیدگاه های جامعه شناسان پیرامون سبک زندگی بسنده نموده اند.

کتاب « سبک زندگی: مفهوم شناسی و نظریه ها» ، سعی در بازشناسی و استیضاح پیرامون چگونگی تعامل و ارتباط میان ریشه های جامعه شناختی سبک زندگی و موضوع سبک زندگی دینی و بازنمایی پیچیدگی های آن دارد.

در کتاب حاضر تلاش شده است علاوه بر معرفی آرای اندیشمندان جامعه‌شناسی در حوزه سبک زندگی، به دو خط سیر عمده در نحوه نگرش به تحول‌های جامعه و شیوه‌های زندگی پرداخته شود تا چگونگی تغییر اجتماعی شیوه‌های زندگی در بستر جامعه‌شناسی آن مورد ملاحظه قرار گیرد. علاوه بر آن در بازگشت به خود، به تحلیلی درباره تحول‌های سبک زندگی در جامعه معاصران و طبقه متوسط پرداخته شده است.
کتاب «سبک زندگی: مفهوم شناسی ونظریه‌ها» مشتمل بر سه بخش با عناوین «مفهوم شناسی سبک زندگی»، «سبک زندگی اسلامی» و «الگوی سنجش» می باشد.

 مباحثی همچون، پیچیدگی‌های سبک زندگی در جامعه‌شناسی، واقعیت روزمره زندگی، دگرگونی‌های سبک زندگی در ایران، باور دینی، شبکه آموزه‌های اسلامی از منظر محمد باقر صدر و استاد مصباح یزدی و... در این نوشتار آمده است.
این اثر به قلم علی الهی خراسانی و علیرضا عزیزی نگاشته شده است و محمد طاهر چارجوی کار ویرایش آن را بر عهده داشته است.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
برداشت نویسنده از کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید