تولد يک پروانه
۱۳۹۹-۱۱-۰۹

Description: C:\Users\Administrator\Pictures\ل.gif

پدیدآور: داوود اميريان

مشخصات نشر: تهران: ميرسعيدي فراهاني؛ کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان، ۱۳۸۶.

مشخصات ظاهری: 47 ص. مصور( رنگی)

شماره دیویی: 866 ت 297/951 ک

معرفی کتاب:

يكي از نمونه‌هاي برتر تاريخي كه در ميان ياران امام علي(ع) از درخشش فراواني برخوردار است غلام آن حضرت، قنبر مي‌باشد؛ . این غلام اهل کشور ایران است و به دست حضرت علی (ع) آزاد شده است اما چون شیفته ی شخصیت آن حضرت است، تا مدت ها کنار او می ماند و در رکابش می جنگد.

او عمری را در حضور حضرت از دل و جان خدمت می کند و در فرمان­برداری از مولای خود اطاعت بی­ چون ­و ­چرا را روش خویش قرار می دهد و به این خدمت­ گزاری افتخار می­ کند. وی پس از امیرالمومنین (ع)، این افتخار را از دست نمی دهد و بر درگاه امام حسن(ع) و سپس امام حسین(ع) افتخار غلامی دارد. سرانجام در واقعه ی عاشورا همراه مختار زندانی می شود و بعد از آزادی در روستای دور افتاده ای به صورت فردی ناشناس زندگی می کند و بالاخره به دست حجاج ملعون به جرم محب علی(ع) بودن به شهادت می رسد.

کتاب «تولد یک پروانه» در چهار فصل بهار، تابستان، پاییز و زمستان روای ت­گر داستان­ هایی از زندگی قنبر و رشادت­ های او به زبان ساده و روان می­ باشد که با تصویرگری «عطیه مرکزی» همراه شده­ است.

کتاب حاضر، مجموعه داستان هایی از فصل های مختلف زندگی قنبر، دوست و خدمتکار وفادار حضرت علی (ع) از جمله شرح زندگی وی ، همراهی با مولای خود در کوفه و حضور در مبارزه با معاویه است تا آن گاه که به دست حجاج، والی جبار و ستمگر اموی، کشته می شود و به نزد دوست خود پرواز می کند.

این کتاب چهار چوب منظمی دارد و تنها تکه های مهمی از زندگی این غلام را بیان می کند. در واقع می خواهد به صورت ضمنی شخصیت والای حضرت علی(ع) را نشان دهد که راه زندگی این فرد را تغییر می دهد.

کتاب «تولد یک پروانه» مناسب سنین سال های پایان دبستان می ­باشد.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
برداشت نویسنده از کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید