در ساحل قرآن
۱۳۹۹-۱۱-۱۱

Description: C:\Users\Administrator\Pictures\۲۰۲۱۰۱۳۰_۰۸۳۰۰۱.jpg

پدیدآور: سیدمحمدتقی هاشمی

مشخصات نشر: اصفهان:دادیار، 1395.

مشخصات ظاهری: 252 ص.

شماره دیویی: د 252 ه 297/12

معرفی کتاب:

سردرگمی های بشر امروز، ناهنجاری های رفتاری، افسردگی ها و پوچ انگاشتن های زندگی در جوامع مختلف، جامعه شناسان و روان شناسان و اندیشمندان جهان را بر ان داشت تا نوعی بازنگری در روش زندگی و رفتار انسان ها به خصوص انسان مادی گرا و حق طلب بعد از رنسانس وا دارد.

انسانی که تمام خواسته های خود را از جهان پیرامون خود می خواهد و از آن جا که این دنیا سر ناسازگاری با آمال و آرزوهای انسان دارد، روح او هر روز مجروح تر از دیروز به دنبال درمان و تشنه تر از قبل در این سراب دنیا به دنبال آبی برای سیرابی می گردد.

وجود ادیان الهی از ابراهیم تا پیامبر اسلام که همگی سخنشان حول محور توحید است، این آرامش را برای انسان به ارمغان آورده است. نویسنده ی کتاب « در ساحل قرآن» به جمع آوری آیاتی از قرآن، پیرامون مباحث مختلف پرداخته است. کتاب حاضر این پیام را دارد که در قرآن هم محققان می توانند هر کدام از منظری خاص به این دریای عظیم وارد شوند و با غواصی در عمق آیات آن گوهری گرانبها عرضه کنند.

هر صفحه از این مجموعه به یک موضوع اختصاص داده شده و سپس شش آیه ی مرتبط با آن، همراه با ترجمه به شکل « رحلی بازشده» گردآوری شده است.

بخش ابتدایی کتاب « در ساحل قرآن» ، شامل دعاهای قرآنی است و دعایی از امام سجاد علیه السلام بخش پایانی کتاب را تشکیل می دهند.

هم چنین متن عربی احادیثی که در پایین صفحات ترجمه شده است، در پایان هر کدام مطابق با شماره ی همان صفحات آمده است.

برچسب‌ها:
مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
برداشت نویسنده از کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید