عیدهای اسلامی
۱۳۹۹-۱۱-۱۲

Description: C:\Users\Administrator\Desktop\mini_00_8606.jpg

پدیدآور: مجید ملامحمدی؛ تصویرگر: سیدحسام الدین طباطبایی

مشخصات نشر: موسسه انتشاراتی نوای مدرسه، 1393.

مشخصات ظاهری: 5ج. در یک مجلد (80 ص.) مصور( رنگی)

شماره دیویی: م 749 م 297/73

معرفی کتاب:

آشنایی با مناسبت­ های مذهبی اسلامی می­ تواند به عنوان راهی برای معرفی آموزه­ های والای دینی به کودکان و نوجوانان به­ کار روند.

هر یک از اعیاد بزرگ اسلامی، شامل مفاهیم و مضامین عمیقی است که در مجموعه­ ی  5 جلدی  کتاب­ های « عیدهای اسلامی»، در قالب داستان، به کودکان معرفی می ­شود.

هر جلد از مجموعه کتاب « عیدهای اسلامی»  به یک عید زیبا و دل انگیز اختصاص دارد. پنج عید مذکور، اعیاد قربان، فطر، مبعث، نیمه شعبان و غدیر هستند. رویه مورد نظر در این کتاب‌ها این بوده که اعیاد مورد نظر در قالب داستان، برای بچه‌ های مقطع دبستان تشریح شوند. این معرفی هم توسط داستان‌ ها انجام می‌ شود و هم خود عید مورد نظر در هر جلد، خودش را برای مخاطب معرفی می‌ کند و داستان و سرگذشتش را بیان می‌ کند. یعنی اعیاد شرح حالشان را از زبان خودشان بیان می کنند.

«من عید فطر هستم» ، «من عید قربان هستم»،  «من عید مبعث هستم»، «من عید غدیر هستم» و «من نیمه­ ی شعبان هستم »، عناوین جلدهای این مجموعه هستند.

مجموعه کتاب «عیدهای اسلامی» ، مجموعه ای خواندنی و جذاب است که بچه ها با مطالعه ی داستان های آن، علاوه بر آشنایی با داستان به وجود آمدن عیدها، با سخنان بزرگان دین، نیز آشنا می شوند.

در بخش آغازین کتاب « من عید فطر هستم» ، چنین می­ خوانیم: «سال دوم هجرت بود. خداوند به مسلمانان یک جایزه­ی آسمانی داد. حضرت محمد(ص) پیامبر بزرگ خدا را شکر کرد و گفت: عید فطر هدیه­ ای است که از طرف خداوند به مردان و زنان امت من داده شده ­است. خداوند پیش از من چنین هدیه ­ای را به هیچ کس نداده­ بود...»

کتاب « عیدهای اسلامی» مناسب گروه سنی « ب» و « ج» می باشد.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
برداشت نویسنده از کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید