روزه کله گنجشکی
۱۳۹۹-۱۱-۱۲

Description: C:\Users\Administrator\Pictures\ا.jpg

پدیدآور: فاطمه مشهدی ­رستم

مشخصات نشر: مشهد: به ­نشر، 1389

مشخصات ظاهری: 24 ص. مصور( رنگی)

شماره دیویی: ر 586 م 3 فا 8 ک

معرفی کتاب:

آب حوض موج خورد و موج! دایره در دایره! هیاهوی آرام مهتاب و ستاره­ هایی که در حوض پُرآب، بیدار شده بودند، غوغا و دغدغه ­ی خاطرات کودکی را از لابه ­لای تک ­تک برگ­ های درخت یاس، گل ­های نیلوفر و بوته­ های بلند اطلسی توی باغچه بیرون می­ کشیدند و مقابل چشم­ های ذهنم می ­پراکندند!

آن­ چه خواندید شروع کتاب «­روزه کله­ گنجشکی» است که توسط «فاطمه مشهدی ­رستم» نویسنده ­ی کودک و نوجوان به نگارش درآمده است.

روایت­ های دینی نشان می­ هند که ائمه معصومین نسبت به یادگیری مسائل دینی به­ خصوص روزه گرفتن در سنین کودکی اهمیت بسیار می­ دادند و معتقد بودند که آموزش به فرزندان در خردسالی مانند نقش روی سنگ هیچ ­وقت پاک نمی ­شود، بر همین اساس لازم است که از دوران خردسالی فرزندتان را به روزه گرفتن تشویق کنید. یکی از راه­های آموزش مفاهیم روزه به کودک، استفاده از کتاب است.

 در  کتاب«­روزه کله­ گنجشکی» ، راوی داستان، خاطره ­ای از دوران کودکی ­اش را در آن مرور می­ کند. قصه، درباره دخترکی به نام «لیلی» است که خیلی دلش م ی­خواهد مثل بزرگ­ترها روزه بگیرد؛ اما چون کوچک است پدرش درباره ­ی «روزه کله­ گنجشکی»  با او صحبت می­ کند.

کتاب «­روزه کله­ گنجشکی» که شامل داستان بلندی برای نوجوانان است، از سری کتاب های « پروانه» ی به نشر و یکی از کتاب‌های مجموعه احکام دینی برای بچه‌ها است.

علاوه بر متن روان و ساده ی کتاب، تصویرگری های زیبای « بنفشه عرفانیان» لذت خواندن این کتاب را برای نوجوانان دو چندان می کند.

کتاب « روزه کله گنجشکی» مناسب گروه سنی «ج» و « د» می باشد.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
برداشت نویسنده از کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید