کیک امانتی
۱۳۹۹-۱۱-۱۶

Description: C:\Users\Administrator\Desktop\download.jpg

پدیدآور: کلر ژوبرت

مشخصات نشر: مشهد: به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی، کتاب های پروانه، 1395.

مشخصات ظاهری: 16 ص. مصور( رنگی)

شماره دیویی: 1395 ک 59 ژ 590 ک

معرفی کتاب:

خرگوشک از درخت خیلی دور نشده بود که یک دفعه، یکی از شاخه ی بالایی تِلِپی افتاد پایین. فندقی عقب پرید. جغد همسایه بود که روی کیک افتاده بود. جغد خواب آلود بال هخایش را لیس زد و گفت: « پیف! چه بدمزه! هم شور شده، هم سوخته!»

بعد به سختی از کیک بیرون آمد و گفت: « ببخشید که مزاحم شدم.» و گیج خواب به لانه اش برگشت.

آن چه خواندید برشی از کتاب « کیک امانتی» است که به قلم خانم « کلر ژوبرت» نوشته و تصویرگری شده است.

در داستان این کتاب، ، فندقی قبول می کند چیزی رابرای دوستش نگه دارد، اما برای آن چیز اتفاق بدی می افتد که باید ماجرای آن را با خواندن این کتاب دنبال کرد.

کودکان با مطالعه ی کتاب « کیک امانتی» ، ضمن لذت بردن از خواندن یک داستان شیرین و دلچسب به طور ضمنی با مفهوم امانت داری آشنا می شوند.

کتاب حاضر از مجموعه کتاب های مصور « داستان های تخیلی با مفهوم قرآنی» است که شخصیت های آن را حیوانات تشکیل می دهند و بیان گر نکته ای قرآنی به کودک است.

 « تازه چه خبر»، «ماجرای سیب قرمز»، «شلوپی»، «که این طور»، « مسابقه ی کوفته پزی»، «راز پاپاپا» و «آش آشتی کنان» نام سایر داستان‌های این مجموعه ی  هشت جلدی هستند.

در هریک از داستان های این مجموعه،  نویسنده تلاش کرده تا با یک داستان تخیلی، یکی از مفاهیم قرآنی را ترسیم و برای کودکان ملموس کند. به طوری که در پایان داستان، کودک را آمادۀ پذیرش نکته‌ی مورد اشاره‌ی داستان می کند و با طرح آیۀ قرآنی مورد نظر در پایان داستان، کودک با یک آیه قرآنی آشنا شده و کاربرد آن را به خوبی از خلال داستانی که طراحی شد، می‌آموزد.

خواندن کتاب « کیک امانتی» به  کودکان گروه سنی «ب» .پیشنهاد می شود.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
برداشت نویسنده از کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید