سایه سار رأفت
۱۳۹۹-۱۱-۲۶

Description: C:\Users\Administrator\Desktop\د.png

پدیدآور: محمود پوروهاب؛ تصويرگر: زهره اقطاعي

مشخصات نشر: مشهد: موسسه­ ی چاپ آستان قدس رضوی، 1393.

مشخصات ظاهری: 23 ص.  : مصور( رنگی)

شماره راهنمای دیویی: س 785 پ 297/68

معرفی کتاب:

 آشناسازی کودکان با ائمه ی اطهار(ع)، یکی از موضوعات مهم تعلیم و تربیت است و از طرفی نیز یکی از شیوه­ های موثر در تربیت دینی کودک، استفاده از زبان قصه و داستان است؛ از این­ رو، انتخاب داستان­ های جالب از سیره ­ی اهل­ بیت(ع) بیان آن با زبان ساده و قابل ­فهم به کودکان در آشنایی آنان با اهل­ بیت(ع) تاثیر بسیار می­ تواند داشته­باشد.

کتاب «­سایه سار رأفت»، از جمله کتاب هایی است که نویسنده در آن تلاش کرده تا کودکان را از طریق زبان شیرین داستان و به طور غیر مستقیم با یکی از اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام آشنا کند.

کتاب حاضر، در قالب داستان­ های کوتاه با موضوع امام رضاعلیه السلام، همراه با نقاشی و عکس ­هایی جذاب برای کودکان، توسط محمود پوروهاب به نگارش درآمده ­است.

کودکان در این کتاب، با خواندن 10 داستان از زندگانی حضرت رضا علیه السلام، بیش تر و بهتر با شخصیت و رفتار و منش ایشان آشنا می شوند.

«چه خوشبخت بود دعبل»، «هنگام جدایی»، «اسراف»، «آن­ها برادران ما هستند»، «مزد کارگر»، «درس تواضع»، «خوابی که راست بود»، «گنجشک چه می­ گوید»، «عزیزترین مهمان» و «بخشش پنهانی» عناوین داستان­ های کتاب «سایه سار رأفت»،  هستند.

در بخشی از کتاب چنین می­ خوانیم:

ریّان، وقتی از امام رضا(ع) دور شد و از شهر فاصله گرفت، پیراهن امام را از میان وسایلش بیرون آورد. آن را روی صورت خود گذاشت و با نفس عمیق بویید. پیراهن پر از بوی مهربانی بود، پر از عطر اقاقی.

با خود گفت: به­ راستی که مولایم امام رضا(ع) از دل دوستداران خود خبر دارد.

خواندن کتاب «­سایه سار رأفت»، به کودکان گروه سنی « ج» و « د» پیشنهاد می شود.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
برداشت نویسنده از کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید