ماجرای سیب قرمز
۱۳۹۹-۱۱-۲۷

Description: C:\Users\Administrator\Desktop\download.jpg
پدیدآور: کلر ژوبرت

مشخصات نشر: مشهد: به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی، کتاب های پروانه، 1395.

مشخصات ظاهری: 16 ص. مصور( رنگی)

شماره دیویی: 1395 م59 ژ 590 ک

معرفی کتاب:

در طول تاریخ علی رغم پیشرفت های سریع تکنولوژی هنوز زبان ساده ی قصه نقش بسیار مهمی در بیان مسائل آموزشی دارد. کودکان از طریق شنیدن داستان و قصه، با مفاهیم بهتر آشنا می شوند و شنیدن قصه، اثری عمیق در فکر و روحیه ی آنان دارد.

کتاب « ماجرای سیب قرمز» که از مجموعه کتاب های 8 جلدی« یک داستان تخیلی با مفهوم قرآنی» است از جمله کتاب هایی است که نویسنده در هر یک از جلدهای این مجموعه، هنرمندانه قصه ای بر اساس آیات قرآن طراحی کرده است.  

نویسنده ی کتاب « ماجرای سیب قرمز» سعی دارد کودکان را با مفهوم انفاق و بخشش به دیگران که یکی از مفاهیم مورد تاکید در قرآن کریم است از طریق داستان آشنا کند.

در این داستان، موش کوچولویی به نام « ریزمیزو» یک سیب قرمز زیر درخت سیب پیدا می کند که از قضا آخرین سیب درخت نیز هست. او با خوشحالی سیب را به طرف لانه اش قِل می دهد که در طول مسیر اتفاقاتی برایش می افتد و ماجرای داستان را رقم می زند.

در بخشی از کتاب چنین می خوانیم: ریزمیزو ارام روی شکمش زد و گفت: « هیس!» بعد جوجه تیغی را صدا کرد و گفت: « بی خودی آن جا نرو. آخرین سیب را من برداشتم.»

جوجه تیغی برگشت. به سیب نگاه کرد و آه کشید. ریزمیزو گفت:.....

« تازه چه خبر»، «راز پاپاپا»، «کیک امانتی»، «مسابقه کوفته پزی»، «که این طور»، «شلوپی» و «آش آشتی کنان» نام های سایر جلدهای این مجموعه هستند.

خواندن کتاب « ماجرای سیسب قرمز» به والدینی که دغدغه ی تربیت دینی فرزندشان را دارند و به کودکان گروه سنی « ب» پیشنهاد می شود.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
برداشت نویسنده از کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید