نگرشي بر ويژگي‌هاي سبکي قرآن کريم در باهم‌آيي واژگان
۱۳۹۹-۱۱-۲۸

 

پدید آورنده: سيد حسين سيدي، الهام اخلاقي باقوجري

مشخصات نشر: مشهد: بنياد پژوهشهاي اسلامي، ۱۳۹۹.  

مشخصات ظاهری: ۲۶۸ ص.: مصور، جدول، نمودار

شماره دیویی: ن922س 297/153

معرفی کتاب :

     پدیده باهم آیی شامل همنشینی ها، ترکیبات و اصطلاحاتی است که حاصل کاربرد قواعد واژه سازی و شم زبانی سخنگویان است و در گونه های مختلف زبانی هر زبانی رایج است. باهم آیی یک شیوه بیان معناست که باعث ایجاد سبک های متفاوت می گردد؛ زیرا یکی از تعاریف سبک، شیوه گزینش عناصر زبانی است.

     در کتاب حاظر، باهم آیی های موجود در همه آیات و سوره های قرآن کریم به تفکیک، استخراج و فهرست شده اند تا قرآن پژوهان، مترجمان و زبان شناسان بتوانند از آنها بهره ببرند. (برگرفته ازپشت جلد کتاب)

   روزگار امامت امام رضا علیه السلام به لحاظ تاثیر عمیق وماندگارش در حیات اعتقادی شیعیان نقطه عطفی به شمار می رود، و درست از همین رو، نیازمند حجم عظیمی از فعالیت های فرهنگی و تبلیغی برای بازنمایی این رخداد عظیم هستیم.

   در این راستا، هراندیشمند وپژوهشگر حوزه مطالعات دینی، در عین حفظ اصالت و عمق هرجریانی، می تواند آن را به واضح ترین صورت ممکن، یعنی با نزدیک ترین بیان به مرتبه فهم توده مردم، به مخاطبان خود انتقال دهد. برهمین اساس کاربست پرسش و پاسخ از جمله شیوه های بیانی است که سبب می گردد مخاطب ما هرچه بهتر مطالب را دریابد. کتاب پیش رو بر همین بنیاد تدوین یافته است. (برگرفته از پشت جلد کتاب)

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
برداشت نویسنده از مطالعه کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید