رضايت و خشنودي خداوند در قرآن کريم و سخنان بزرگان
۱۳۹۹-۱۱-۲۸

 

پدید آورنده: محمدمسعود بهمني، رضوانه بهمني

مشخصات نشر: تهران: آواي انديشه، ۱۳۹۸.

مشخصات ظاهری: 61 ص.

شماره دیویی: ر 879 ب 297/42

معرفی کتاب:

     رضایت و خشنودی خداوند متعال که تمام هستی و وجود را آفریده همواره دغدغه ذهنی هر فرد مومن و دین دار بوده و هست، عده ای آن را در داشتن نفس مطمئنه و یا عده ای آن را در انجام عبادات و فرایض دینی و یا عده ای آن را در خیر دنیا و آخرت و عده ای آن را لذت وصال به معشوق که همانا خداوند متعال است و... می دانند.

راضی شدن به رضای خداوند و تسلیم شدن به اوامر و دستورات الهی خواسته عرفا و خداشناسان واقعی از جمله امام حسین(ع) که فرمودند: الهی رضا برضائک و تسلیما لامرک و... است.

مصداق بارز این دلدادگان را، حق و حقیقت همانا شهدا هستند آنان که با جهاد فی سبیل الله، جان خود را در راه خدا نثار می کنند وهمواره از جایگاه ویژه ای در نزد خداوند متعال برخوردار هستند، آنان نمونه مجسم راضیه مرضیه هستند.(خداوند از آنها راضی و آنان از خدا راضی هستند.) 

     در این کتاب بر آن شده ایم که واژه رضایت را بیشتر بررسی کنیم و رضایت و خشنودی خداوند از بنده را مورد کنکاش قرار دهیم تا با یاری خداوند همگی در این مسیر قدم برداشته تا عاقبت بخیر شده و موجبات خشنودی و رضایت حق تعالی را فراهم نمائیم و رستگار شویم به نحوی که همواره یادآور این شعر باشیم که:

خدایا چنان کن سرانجام کار                              توخشنود باشی و ما رستگار

(برگرفته از مقدمه، صفحه 1و3)

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
برداشت نویسنده از مطالعه کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید