من امام صادق(ع) را دوست دارم
۱۳۹۹-۱۱-۲۹

Description: C:\Users\Administrator\Desktop\ب.png

‏پدیدآور: غلام رضا حيدري ابهري؛ تصويرگر حکيمه شريفي

مشخصات نشر: قم: نشر جمال، 1393.

مشخصات ظاهری: 23 ص. : مصور( رنگی)

شماره راهنمای دیویی: م 959 ح 9553/ 297 ک

معرفی کتاب:

آشنایی و شناخت اهل بیت علیهم السلام آثار فراوان روحی و معنوی برای کودکان دارد که از نظر تربیتی قابل توجه است. معرفت اهل بیت علیهم السلام موجب پرورش روحیه ی ایثار، فداکاری، عزت نفس، کمک به محرومان و نظایر آن می شود که در هر شرایطی برای یک مسلمان لازم است. یکی از روش های آشنا سازی کودکان با اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام خواندن کتاب های خوب در این زمینه است.

کتاب « من امام صادق(ع) را دوست دارم» ، از جمله کتاب هایی است که نویسنده در آن سعی کرده، با زبان ساده و صمیمی برخی ویژگی های اخلاقی و رفتاری معصومین علیهم السلام را برای کودکان بازگو کند.

کتاب « من امام صادق(ع) را دوست دارم» ، جلد هشتم از مجموعه کتاب های مصور و 14 جلدی « من اهل­ بیت(ع) را دوست دارم» است که به قلم « غلامرضا حیدری ­ابهری» به ­نگارش درآمده و توسط «حکیمه شریفی» تصویرگری­ شده ­است.

در این کتاب، علاوه ­بر جنبه های تاریخی زندگی امام صادق علیه السلام،  به مقام علمی و معنوی ، سبک زندگی، افکار، اندیشه ها و سخنان آن حضرت  نیز متناسب با مخاطب کودک ونوجوان اشاره شده ­است.

در پایان کتاب نیز، با عنوان « دانستنی های دیگر درباره ­ی امام صادق(ع)»، به نام، لقب، کنیه، زمان تولد، مکان تولد و زمان شهادت ششمین پیشوایان شیعیان اشاره شده است که سه حدیث ناب و گران ­قدر از ایشان نیز زینت­ بخش این بخش می ­باشد.

متن ساده و روان کتاب، و بیان سبک زندگی امام صادق علیه السلام، از چند جهت مختلف و با زبان کودکانه از جمله ویژگی ­های بسیار خوب کتاب هستند.

در بخشی از کتاب می­ خوانیم:

اگر تلاش ­های امام صادق(ع) نبود، بسیاری از سخنان پیامبر(ص) و احکام و اعتقادات اسلامی به­ فراموشی سپرده می­شد. وقتی پیامبر(ص) از دنیا رفت، سردمداران حکومت از گفتن و نوشتن حدیث جلوگیری کردند.

خواندن کتاب « من امام صادق(ع) را دوست دارم» به کودکان گروه سنی « ب» و «ج» پیشنهاد می شود.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
برداشت نویسنده از کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید