سیمای امیر المومنین در الغدیر جلد اول
۱۳۹۹-۱۲-۰۶
سیمای امیر المومنین در الغدیر جلد اول

 

پدیدآور: امینی عبدالحسین، محقق مژگان موحدیان عطار، تالیف واحد علمی پژوهشی موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل بیت (ع)

مشخصات نشر: قم: تولی،1398

مشخصات ظاهری: ج. ‎690 ص

شماره دیویی: م ب/ غ 844 الف 297/452

 

کتاب سیمای امام علی (ع) در الغدیر علامه امینی جلد اول، توسط مژگان موحدیان عطار در واحد علمی پژوهشی موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل بیت (ع) تدوین و توسط انتشارات تولی در سال 1398 چاپ و منتشر شده است.

همان طور که در تقریظ آیت الله زاده معظم مرحوم علامه امینی در ابتدای کتاب آمده: تلخیص آثاری بزرگ و ارزشمند ممکن است به اصل کار لطمه وارد سازد و مطالب مهم مورد نظر صاحب اثر بعضا حذف، کم رنگ و کم اهمیت تلقی گردد و بنا براین بهترین کار گزیده موضوعی بدون تلخیص است که در راستای اهداف مولف قرار گیرد. این اثر ارزشمند حاضر که به کوشش محققه عالی قدر سرکار خانم مژگان موحدیان عطار انجام پذیرفته است، را روحی تازه در مجموعه نفیس الغدیر می دانم. از نقاط قوت این اثر جدا سازی مطالب بدون دخل و تصرف و تلخیص است به گونه ای که پیوستگی مطالب آن حفظ شده است.

فهرست مطالب و مقدمه جامع این کتاب برای رفع نیاز مخاطب در قالب یک کتاب مرجع بسیار سودمند است. همچنین ارائه نمایه موضوعی  شامل فهرست آیات، فهرست اعلام و اسماء، اماکن، قبایل، وقایع و کتاب ها در پایان کتاب بسیار راه گشاست. هر جا که نیاز بوده مطالب جامعی در پاورقی صفحات توسط مولف ارائه شده است.

جلد اول این اثر بسیار ارزشمند دارای 691 صفحه است، از ویژگی های ظاهری این کتاب می توان به  کیفیت چاپ و کاغذ مرغوب اشاره کرد.

منبع:
الغدیر
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید