گذری بر زندگی «محمدکاظم محمدزاده»، استاد پیشکسوت قرآنی مشهد
۱۳۹۹-۱۲-۲۳

مرحوم محمدکاظم محمدزاده از ۹ سالگی در جلسات قرآن حضور يافت و كم‌كم به جلسات تخصصی‌تر راه پیدا کرد و پس از پيروزی انقلاب اسلامی نیز در مسابقات گوناگون شركت كرد و در سال ۹۱ موفق به دریافت نشان خادمی در عرصه آموزش شد.

 تجلیل از مقام شامخ معلمان، اساتید و افرادی که برای ترویج قرآن و عترت، زحماتی را متقبل شده‌اند، وظیفه‌ای است که نمی‌توان از آن شانه خالی کرد. بزرگداشت و بیان آثار و رفتار این افراد، نه‌‌تنها قدردانی کوچکی از زحمات بی‌شائبه آنان است، بلکه برا۲ی نسل فعلی و جوانان این مرزوبوم آموزنده و راهگشاست.

کسانی که عمری را بدون چشمداشت به آموزش و ترویج کلام وحی گذرانده‌اند و به حق نام خادم‌القرآن بر آنان نهاده‌اند. برخی از این بزرگان چهره در خاک کشیده‌اند که نگاه کوتاهی به زندگی آن‌ها خواهیم داشت. مرحوم محمدکاظم محمدزاده، استاد پیشکسوت قرآنی کشور و مشهد مقدس از جمله این افراد است. ایشان در سال ۱۳۹۱ در نمایشگاه بین‌المللی قرآن به دریافت عنوان خادمان قرآن کریم در حوزه آموزش مفتخر شد.

مرحوم محمدکاظم محمدزاده، در سال ۱۳۳۴ متولد شد. وی از ۹ سالگی در جلسات قرآن حضور یافت و كم‌كم به جلسات تخصصی‌تر راه پیدا کرد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در مسابقات گوناگون شركت كرد و در این راه از تشویق‌ و همکاری‌های حاج سلطانی، مسئول دارالتحفیظ و مقدم، مسئول حسینیه خیاط‌های مشهد بهره برد. وی در کنار تدریس قرآن به امر عینک ‌سازی نیز مشغول بود.

اساتید:

ابراهیم پورفرزیب(مولایی)، فاطمی، محمدعلی اوحدی، فرقانی، مهدی شكوهنده، توسلى، حافظیان، مختارى و محمدى

مقامات داخلی:

چهار بار نفر اول مسابقات سراسرى قرآن كریم سازمان اوقاف (سال‌هاى  ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۴)

مقامات خارجی:

  • نفر اول مسابقات بین‌المللى لیبى سال ۱۳۵۸
  • نفر دوم مسابقات بین‌المللى مالزى سال ۱۳۶۴
  • نفر اول مسابقات بین‌المللى ایران سال ۱۳۶۵

مأموریت‌های داخلی:

  •  اداره جلسه قرآن شب هاى چهارشنبه حسینیه خیاط‌هاى مشهد
  •  عضو شوراى قرآن آستان قدس رضوى
  •   عضو شوراى قرآن صدا و سیماى خراسان رضوى

مأموریت‌های خارجی:

سفر به كشورهاى لیبی، مالزی، ایتالیا، چین، ژاپن، آلمان، اتریش، آفریقاى جنوبی، سریلانكا، سوریه، تایلند، نیوزلند، فیلیپین و مراكش

استاد پیشکسوت قرآنی «کاظم محمدزاده» ۱۴ مهرماه ۱۳۹۸ پس از گذراندن یک دوره سخت بیماری در مشهد مقدس دار فانی را وداع گفت.


مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
https://iqna.ir/fa/news/3958637
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید